کد خبر: 839453
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
توسط گروه توسعه صنعتي ماهان سپاهان تحقق يافت
جشن بازگشايي كارخانه فولاد ميبد با حضور مسئولان استاني و شهرستان ميبد يزد برگزار شد.
در اين مراسم، مهندس محمد‌رضا ساكت، نماينده گروه توسعه صنعتي ماهان سپاهان در سخناني با بيان اينكه هم‌اكنون بازگشايي مجدد كارخانه فولاد ميبد يزد را با همت عالي بخش خصوصي به جشن نشسته‌ايم، گفت: گروه صنعتي ماهان سپاهان فعل «خواستن» و «توانستن» را بر اساس بازوهاي مقتدر و دستان زحمتكش و اراده‌هاي عزيزان منطقه ميبد به عمليات مثبتي رساند.

مهندس ساكت، سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را به عنوان اصل اساسي و مبناي حركتي گروه صنعتي ماهان سپاهان عنوان كرد و گفت: در تلاشيم در اين چارچوب ديدگاه‌هاي دولت را براي اشتغال‌زايي و خودكفايي بيشتر اجرايي كنيم. نماينده گروه صنعتي ماهان سپاهان در ادامه، افزود: راه‌اندازي خط چدن، مقدمه‌اي است براي اينكه فولاد ميبد يزد به يك شرايط پايدار و استوار برسد و اين يعني كه بر اساس يك راهبرد استراتژيك، توليد ۲۵۰ هزار تن فرومنگنز در سال به عنوان ديدگاه اصلي و هدف غايي و استراتژيك در اين مجموعه برنامه‌ريزي شده است. مهندس ساكت اظهار داشت: اين سياست از سياست‌هاي بسيار قابل توجهي است كه همواره مورد تأكيد رهبر انقلاب و دولت تدبير و اميد بوده است. تلاش براي ايجاد ارزش افزوده و بازارهاي بهتر صادراتي و استفاده از ظرفيت‌هاي بهينه در حوزه صادرات به كشورهاي مختلف.
  
مصائب راه‌اندازي
همچنين قائم مقام گروه توسعه صنعتي ماهان سپاهان نيز در اين نشست اذعان داشت: اين كارخانه به همت يك كارآفرين پس از هفت سال مجدداً آغاز به كار كرده و قطعاً راه‌اندازي مجدد اين كارخانه در شهر ميبد يزد كار بزرگي است.
مهندس عبدعلي ارندي درتشريح مشكلات و مصائب راه‌اندازي مجدد اين كارخانه افزود: در سال اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل انتظار مي‌رفت كه مسئولان در راه‌اندازي مجدد كارخانه فولاد ميبد با ما بيشتر همراه باشند كه در عمل و با تمامي مشكلاتي كه طي يك‌سال اخير در راه‌اندازي مجدد اين كارخانه صورت گرفت بسياري از دولتي‌ها و حتي خصوصي‌ها درخواست مطالباتي را كردند كه از سال ۸۲ انباشت شده بود و اين مطالبات به گروه توسعه صنعتي ماهان ربطي نداشت.
وي در ادامه گفت: در بسياري از موارد حتي تهديد به حكم دادگاه شديم و براي اينكه بتوانيم راه‌اندازي اين كارخانه را مجدداً به سرانجام برسانيم، بخشي از آن را نيز پرداخت نموديم.

همچنين مديرعامل فولاد ميبد هم در جمع خبرنگاران گفت: اين نخستين طرح از صنايع بزرگ متالوژي ايران است كه تمامي عمليات طراحي، ساخت و فرآيند‌ تكنولوژي آن با د‌انش فني متخصصان ايراني انجام گرفته است. وي د‌رباره مشتريان محصول چد‌ن توليد‌ي اين كارخانه گفت: فولاد‌ مباركه، فولاد‌ اهواز، فولاد‌ خراسان و برخي د‌يگر از صنايع د‌اخلي، مهم‌ترين خريد‌اران شمش چد‌ن اين شركت است‌ و به د‌ليل كيفيت بالاي محصول، رضايت خود‌ را د‌ر اين زمينه اعلام كرد‌ه‌اند‌. همچنين مدير عامل شركت فولاد ميبد عدم‌تأمين اعتبار در گردش كافي را مهم‌ترين علت تعطيلي هفت ساله‌ اين شركت ذكر كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار