کد خبر: 839444
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
آرام شدن فضاي اين روزهاي فوتبال ملي و باشگاهي در آستانه آغاز فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا، نويد روزهاي کم‌تنشي را در فوتبال ايران مي‌دهد.
شيوا نوروزي
آرام شدن فضاي اين روزهاي فوتبال ملي و باشگاهي در آستانه آغاز فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا، نويد روزهاي کم‌تنشي را در فوتبال ايران مي‌دهد. بهترين خبري که در شرايط کنوني انتظارش را داشتيم اين بود که سرمربي تيم ملي و پرسپوليس آتش‌بس اعلام کنند تا آشتي ملي در فضاي فوتبال کشور حاکم شود.

اختلافات تند و تيز کارلوس کرش و برانکو ايوانکوويچ تا جايي پيش رفته بود که هيچ‌کدام حاضر به کوتاه آمدن نبودند و در اين راه از هيچ بيانيه و مصاحبه‌اي عليه يکديگر دريغ نمي‌کردند. با اين وجود مدتي است هر دو نفر کرکره انتقاد را پايين کشيده‌اند و همه تمرکزشان را معطوف وظايف اصلي خود کرده‌اند. از يک‌سو مرد کروات، تيمش در کورس قهرماني ليگ برتر قرار دارد و با اختلاف از ساير رقبا مدعي اصلي جام به شمار مي‌رود. حضور موفق در آسيا از ديگر اهداف اصلي سرخپوشان است. از سوي ديگر کرش نيز ششدانگ حواسش را به تيم ملي اختصاص داده، چراکه بازي‌هاي انتخابي جام جهاني در پيش است و مرد پرتغالي ترجيح مي‌دهد وقتش را صرف زير نظر گرفتن وضعيت لژيونرهاي اروپايي کند. جاي شکر دارد که بالاخره دو مربي خارجي فوتبال ايران پس از کش و قوس‌هاي فراوان سر عقل آمده‌اند و به اين حقيقت پي برده‌اند حواشي که خودشان ايجاد کردند ضربه جبران‌ناپذيري به تيم‌هايشان مي‌زند. ضمن اينکه ملي‌پوشان پرسپوليس و دستياران ايراني کرش نيز از اين دعواها متضرر شده بودند. برانکو با آرزوي موفقيت براي تيم ملي، چراغ سبز آشتي با کرش را نشان داد با اين حساب مي‌توان انتظار داشت که وفاق ملي صورت گرفته و در آينده نيز تداوم داشته باشد. البته شنيده مي‌شود فدراسيون فوتبال هم براي تمام شدن حواشي و دعواهاي بي‌ثمر مربيان باشگاهي و ملي عزم خود را جزم کرده است. مهدي تاج و همکارانش براي آنکه برانکو و ساير مربيان ليگ عليه کرش و تصميماتش موضع‌گيري نکنند به جنب و جوش افتاده‌اند. برگزاري اردوي تيم ملي در عمان براي حضور در رقابت‌هاي انتخابي المپيک يکي از همين اقدامات است. همين که باشگاه‌ها به تعطيلي دوباره ليگ در روزهاي پاياني سال و برگزاري اردوي تيم ملي دو هفته زودتر از ديدار با قطر اعتراض نکرده‌اند، نشان مي‌دهد که مربيان ليگ اهميت موفقيت تيم ملي و صعود به جام جهاني را کاملاً درک کرده و بر آن تأکيد دارند. ضمن اينکه نبايد اهميت حضور تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا را از ياد برد. با اينکه نمايندگان کشورمان در اين رقابت‌ها معمولاً برنامه‌ريزي ويژه‌اي ندارند و تمام توان خود را معطوف ليگ برتر مي‌کنند، اما همين که در آغاز فصل جديد ليگ قهرمانان، مربيان تمرکز لازم را داشته باشند و حاشيه را از اردوي تيم خود دور کنند تأثير بسزايي در عملکرد تيم‌ها در مصاف با رقباي آسيايي خواهد داشت.

وفاق ملي حلقه گمشده‌اي بود که متأسفانه به دليل بي‌تدبيري‌هاي مديريتي هفته‌ها فوتبال ايران را به خود مشغول کرد و سرمربي تيم ملي و پرسپوليس را از خجالت هم درآورد. البته اين اولين باري نبود که يک مربي باشگاهي با کرش درگيري لفظي پيدا مي‌کرد، اما اگر تمامي اين موارد را بررسي کنيد به اين نتيجه مي‌رسيد که مديران فدراسيون مي‌توانستند پيش از بحراني‌تر شدن اوضاع وارد عمل شوند و از تداوم بحران جلوگيري کنند؛ اتفاقي که در آخرين مورد پيش آمده خيلي دير رخ داد و زمان زيادي براي آشتي دادن طرفين از دست رفت. علاوه بر آن ملي‌پوشان پرسپوليس و مربيان وطني نيز در اين بين قرباني دعوايي شدند که نقشي در به وجود آمدنش نداشتند. اگرچه تعلل فدراسيون فوتبال باز هم به ضرر فوتبال ملي و باشگاهي تمام شد منتها براي آنکه ديگر شاهد چنين بحران‌هايي نباشيم، نبايد بيش از اين زمان را از دست دهيم. ليگ به روزهاي حساس خود رسيده، رقابت تيم‌هاي ايراني در آسيا از امروز آغاز مي‌شود و تيم ملي هم دوبازي حساس در راه رسيدن به جام جهاني در پيش دارد. اگر قصد داريم فوتبال کشورمان در تمامي رويدادهاي پيش‌رو موفق از زمين مسابقه خارج شود و کار تيم‌هاي باشگاهي و ملي به اما و اگر نکشد، مي‌بايست آشتي ملي يکي از اهداف مهم فدراسيون تلقي شود تا در نهايت نتيجه آن را در ليگ قهرمانان و جام جهاني ببينيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار