کد خبر: 839436
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
در پی شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان
معدوم سازی طیور بومی بدلیل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان چهارمحال و بختیاری خسارت اقتصادی زیادی ندارد فقط جنبه بهداشتی و کنترلی دارد.
هوشیار طهماسبی

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: تلاش دامپزشکی استان این است که بیماری به مرغداری های نیمچه گوشتی سرایت نکند و با اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، قرنطینه ای و آموزش هایی که به مرغداران داده شد تا کنون موفق شده ایم.

دکتر عبدالمحمد نجاتی گفت: اگر مرغداری های گوشتی درگیر بیماری شوند باعث کمبود مرغ مصرفی در بازار و افزایش قیمت شود و به تبع آن قیمت گوشت قرمز نیز افزایش می یابد.

دکتر نجاتی با بیان اینکه حمایت های استاندار محترم استان، صدا و سیما و مردم نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری دارند گفت: تا اطلاع ثانوی مردم نباید از گوشت طیور بومی و تخم مرغ استفاده نمایند زیرا در حال حاضرطیور بومی در گیر بیماری هستند و گوشت مرغ و تخم مرغ هایی مصرف نمایند که تحت نظارت دامپزشکی تولید و دارای نشان تولید کننده و تاریخ تولید می باشند.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تلفات در طیور خانگی یا پرندگان وحشی ( آزاد پرواز ) سریعا به شبکه های دامپزشکی یا اداره کل اطلاع دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر