کد خبر: 839422
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کتا‌بچه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

وقوع هر رخداد و اتفاقی در دنیا، نقطه‌ی پایان یک داستان و نقطه‌ی شروع داستانی جدید است. دنیای ما، پر است از داستان‌های متقاطع و متنوع؛ و هر یک از ما انسان‌ها، پیش برنده‌ی مجموعه‌ای از قصه‌های حقیقی و انبانی از داستان‌های تخیلی و ذهنی هستیم؛ در این میان، داستان‌های واقعی، نام تاریخ به خود می‌گیرند؛ داستان‌های مکتوب، به ادبیات و دیگر هنرها تبدیل می‌شوند و داستان‌های شفاهی نیز، پس از تکرارهای چندباره، به بخشی از فرهنگ و هویت فرهنگی یک ملت و تمدن تبدیل می‌شوند. از همین روست که داستان‌ها علاوه بر صورت مکتوب و منظوم‌شان، بخشی از تاریخ تمدن محسوب می‌شوند؛ درست مثل «مهمان‌های ناخوانده» و «کدو قلقله زن»، که هر ایرانی را به یاد دوران کودکی‌اش می‌اندازد و لبخند بر لبانش می‌نشاند.
اما جشنواره‌ی قصه‌گویی، خود چه قصه‌ای دارد و چگونه باید آن را روایت کرد؟
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از پیام علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون و رییس نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است که به همراه پیام دبیر و مسوول دبیرخانه در ابتدای این کتابچه به چاپ رسیده است.
معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های اجرایی، اسامی داوران بخش‌های مختلف از مراحل اولیه تا بخش بین‌المللی جشنواره، معرفی اسامی شرکت کنندگان بخش پایانی به همراه خلاصه‌ای از قصه‌های هر قصه‌گو و بیانیه هیات داوران مرحله کشوری بخشی از مطالب درج شده در این کتابچه است.
هم‌چنین معرفی هیات داوری بخش مقاله‌نویسی، اسامی راه‌یافتگان و افراد شایسته تقدیر، برگزیدگان در دو سطح اول و دوم و بیانیه هیات داوران مقاله‌نویسی، معرفی داوران، برگزیدگان و تقدیرشدگان داستان‌نویسی به همراه بیانیه هیات داوران این بخش از دیگر مطالب چاپ شده در کتابچه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است.
بر همین اساس در بخش بین‌المللی نیز ضمن معرفی داوران این بخش یادداشتی از مسوول بخش مجامع امور بین‌الملل کانون آمده و در ادامه به معرفی قصه‌گویان داخلی و خارجی و خلاصه قصه‌های هر قصه‌گوی این بخش پرداخته شده است.
بخش پایانی این کتابچه به مستندات جشنواره شامل، فراخوان‌ بخش‌های مختلف پوسترهای استانی و بین‌المللی، برنامه‌ی زمان‌بندی و اجرای قصه‌ها و اعزام قصه‌گویان به مناطق مختلف شهر تهران، برنامه‌های بخش علمی و معرفی  و قدردانی از مسوولان ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اختصاص داده شده است.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 27 بهمن تا 1 اسفند در تهران برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار