کد خبر: 839378
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال و با معرفی طرح های تولیدی و اقتصادی برای بهره مندی از تسهیلات رونق تولید بیش از 40 درصد این طرح ها از تسهیلات بانکی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: در بخش صنعت تاکنون برای 118 طرح به مبلغ 137 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی نیز برای 159 طرح بیش از 85 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع و در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به بیش از 277 طرح تسهیلات بانکی پر: پرداخت شده است خاطرنشان کرد: بیش از 223 میلیارد تومان در حوزه صنعت و کشاورزی به طرح های معرفی شده تسهیلات تعلق گرفته است.

عاملی به عملکرد حوزه نظارت نیز اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل شرایط جوی در هفته های اخیر کمیته نظارت بازدیدی را نداشته است به طوری که تاکنون در این حوزه در هفته های گذشته 69 طرح بهره مند از تسهیلات سرمایه در گردش و 7 طرح احداثی مورد بازدید قرار گرفته که در 66 مورد تسهیلات پرداختی در محل خود هزینه شده و در 4 مورد نیز تسهیلات پرداختی در حساب مشترک بانک و مشتری و در چند مورد نیز مشکل گاز و برق مانع از جذب این تسهیلات شده است.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه انحرافی در پرداخت تسهیلات ستاد تسهیل رخ نداده است اضافه کرد: در حال حاضر 8 طرح مصوب و باقی مانده در بانک ملی، 9 طرح در بانک ملت، 6 طرح در بانک سپه، 4 طرح در بانک صادرات، 4 طرح در بانک تجارت، یک طرح در بانک توسعه تجارت و یک طرح نیز در بانک صنعت و معدن باقی مانده که امیدواریم در روزهای پایانی سال شاهد پرداخت این تسهیلات باشیم.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل اظهار داشت: تاکنون طرح هایی با رقم تسهیلاتی 345 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده است که تاکنون 40 درصد این تسهیلات به همت بانک ها در اختیار صاحبان طرح های تولیدی و صنعتی قرار گرفته است.

عاملی تصریح کرد: به معنای واقعی امسال با این رقم پرداختی در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد ارتقای شاخص های رونق تولید و صنعت خواهیم بود.

در این جلسه که با حضور استاندار اردبیل، مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی برگزار شد با اشاره به فرصت محدود باقی مانده از سال جاری برای پرداخت تسهیلات به صاحبان واحدهای تولیدی مقرر شد سه جلسه دیگر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تا آخر سال برگزار شود تا مشکلات و موانع تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان برطرف شود.

در این جلسه همچنین به مشکلات صاحبان چندین واحد تولیدی و صنعتی رسیدگی و قرار شد با همکاری بانک ها، شهرداری و شهرک های صنعتی استان اردبیل این موانع و مشکلات برطرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر