کد خبر: 839369
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
وقتی انسان وعده صبحانه را از برنامه غذایی‌‌اش حذف می‌کند، مغزش به او دستور می‌دهد که با خوردن غذای پرکالری‌تر در هنگام ظهر، کمبود مواد غذایی را جبران کند و در نتیجه فرد، چاق می‌شود.

«صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز محسوب می‌شود»؛ این جمله همواره بین مردم گفته شده است و محققان هم‌اکنون به صورت علمی ثابت کردند افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیش از دیگران در معرض ابتلا به چاقی قرار می‌گیرند.

در آخرین بررسی‌های علمی ثابت شد خوردن صبحانه به کاهش وزن کمک می‌کند و کنار گذاشتن آن می‌تواند احتما ابتلا به چاقی را افزایش دهد.

با شرایط زندگی امروز، این مسئله می‌تواند مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد زیرا محققان اعلام کردند در حال حاضر دستکم 25 درصد مردم آمریکا صبحانه نمی‌خورند و این وعده غذایی را جدی نمی‌گیرند.

البته محققان می‌گویند علاوه بر اینکه باید به صبحانه توجه شود، افراد باید در این وعده، غذای سالم بخورند و به عبارت دیگر می‌توان گفت توجه به صبحانه سالم مهم‌ترین نکته‌ای است که در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

محققان موسسه ملی سلامت آمریکا دریافتند افرادی که صحبانه نمی‌خورند عاداتی از جمله استعمال دخانیات، مصرف مشروبات الکلی و فعالیت بدنی کم را بیشتر دنبال می‌کنند. این موارد نیز با افزایش وزن به صورت مستقیم در ارتباط است.

با کنار گذاشتن وعده صبحانه، مغز انسان او را وادار می‌کند که با خوردن غذای پرکالری‌تر در هنگام ظهر، کمبود مواد غذایی را جبران کند.

کارشناسان همچنین اعلام کردند فرآیندی موسوم به «تاثیرات گرمازایی غذا» (TEF) که افزایش مصرف کالری پس از خوردن غذا را باعث می‌شود، پس از وعده صبحانه بیشتر انجام می‌شود و متابولیسم بدن افزایش می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار