کد خبر: 839365
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
راهکار وحدت؛
برای رفع کشمکش ها،دل نگرانی ها و دلسوزیها ،لاجرم باید اصول مشترکی را برای جبهه تعریف نمود که اساس وحدت حول آنان صورت گیرد.
جوان آنلاين: دكتر عبدالله گنجی مدیر مسوول روزنامه جوان و کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در كانال شخصي خود نوشت:

تشکیل جبهه به معنی در کنار هم قرارگرفتن سلایق مختلفی است که دارای اصول مشترکی هستند.

برای رفع کشمکش ها،دل نگرانی ها و دلسوزیها ،لاجرم باید اصول مشترکی را برای جبهه تعریف نمود  که اساس وحدت حول آنان صورت گیرد.

نیروهایی که خود را در تراز انقلاب تعریف می کنند اما معتقد به تجمیع ظرفیتها برای نتیجه گیری در انتخابات هستند باید حول اصول اختصاصی انقلاب اسلامی جمع و غیر از  آن را اختلاف سلیقه بدانند.

اصول اختصاصی انقلاب اسلامی از نگاه رهبری به شرح زیر است:

1- جمهوری اسلامی(نوع نظام مستقر و وحدت دین وسیاست)
2-امام به عنوان شالوده ساز و بنیان گذار
3- ولایت فقیه محور وحدت جامعه اسلامی
4- قانون اساسی میثاق ملی ایرانیان برای اداره کشور
5- سیاست های کلی نظام(تبلور عملی ولایت فقیه در اداره کشور)

معتقدم جامعیت این اصول به صورتی است که هر آنچه غیر آن موجب اختلاف شود قابل اغماض و عبور است و سلیقه تلقی می شود.یا هوای نفس و توهم  "من برتر"است  که به قول امام باید به خدا پناه برد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
با تشکر از شما جناب گنجی"حق مطلب
جهت رفع سفسطه های لفظی "برای
نگاه کردن و قرار گرفتن در مسیر نظام را"
برای اصلاح طلبان و هر گروه دیگر " در حول
اجماع 5 شرط اساسی نظام بیان داشتید.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
با سلام. یکی از مهمترین دغدغه مردم در تمامی جوامع بازنشستگی می باشد . که در تمامی کشورها صندوق بازنشستگی برای حمایت از مردم ایجاد شده است . ولی نحوه ایجاد این صندوق در جوامع مختلف متفاوت می باشد . 1= مثلا اکثریت کشورهای که به عنوان تولید کننده و صنعتی مشهورهستند مانند المان و ژاپن و ... یک صندوق بازنشستگی بنام صندوق تامین اجتماعی وجود دارد .که تحت نظارت دولت است . مزیت این یک صندوق این است که اگر بحرانی مانند تورم در جامعه رخ دهد شامل همه می شود . 2= در بهضی از کشورها به کشورهای مصرف کننده و مونتاژگر معرف هستند دوو یا چند صندوق بازنشستگی وجود دارد .. در این گونه کشورها اگر تورم و بحرانی رخ دهد شاما همه نمی شود معمولا افرادی که عضو صندوق های ضعیف هستند شامل انها می شود . در این گونه جوامع اکثرا تنش های اجتماعی و اقتصادی بیشتر دیده می شود .که قبل از انقلاب نیز در کشور ما 5 صندوق به وجود آمد .و یکی از عوامل نارضایتی مردم نیز بود . خوشبختانه برای ایجاد عدالت بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی تلاشهای برای تجمیع صندوق ها آغاز گردید . .حتی درنیمه دوم دهه 80 قانون گذاران مجلس غزم جدی برای تجمیع صندوق ها برداشتند . و انتظار این بود با تصویب قانون برای نسلهای بعدی این تجمیع اجرا شود . ولی چرا تصمیم عوض شد و قرار گذاشتند که این تجمیع را آیندگان اجراکنند .مشخص نیست .
بیخیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
انشاالله برسد روزی که مثل اقشار مردم نجیب وفهیم ایران ؛ برخی بزرگان غربزده نیز بخود آیند وعملا پایبندی خود را به این اصول اثبات کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار