کد خبر: 839357
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
استاندار البرز تاکید کرد
استاندار البرز راه اندازی صندوق توسعه استان را راهکار خودکفایی اقتصادی البرز به توسعه دانست.

سیدحمیدطهائی در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، در رابطه با قانون برنامه ششم توسعه و عدم پیش بینی هایی که توسعه استان تحت شعاع قرار می دهد، گفت: آنچه در برنامه ششم توسعه پیش بینی نشده باید در قانون بودجه پیش بینی شود.

وی با تأکید بر اینکه استانها برای نیل به توسعه باید در بحث مسائل اقتصادی بنوعی خودکفا باشند،افزود: هر استان با استقلال درآمد - هزینه ها بهتر عمل خواهند کرد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه وابستگی به درآمدهای دولت باید کاسته شود،در این رابطه پیشنهادی را نیز ارائه داد و آن راه اندازی صندوق توسعه استان بود.طهائی گفت: با راه اندازی این صندوق بخشی از منابع مالی استان تأمین خواهد شد،آنچه تا کنون مغفول مانده است و باید راه اندازی آن را در اولویت برنامه ریزی ها قرار داد.

لزوم تمرکزگرایی از دیگر نکاتی بود که طهائی برآن اشاره داشت و گفت: گاهی قانون خوب تدوین می شود اما در عمل آنگونه که انتظار است پیش نمی رویم و بسیاری از سرفصل ها بعد از گذشت 5 سال از تدوین و ابلاغ برنامه بودجه توسط مسئولان برای اجرا،دیده می شود بنابراین در این زمینه نیز باید راهکارهای اجرای صحیح قانون مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ارائه پیشنهادات و اشراف به قوانین و مقررات می تواند بسیاری از مسائل را حل کند.

استاندارالبرز در ادامه با بیان اینکه البرز استانی مرفه نیست و شاخص ها نیز بیانگر محرومیت های این استان در تمامی ابعادمی باشد،گفت: درعین اینکه البرز امکانات محدودی دارد در تولید درآمدها نیز نیازمند کار بیشتری است در این زمینه مبنای جمعیت و محرومیت ها را باید متناسب با وضعیت موجود ارزیابی و بر اساس آن امکانات و بودجه به استانها اختصاص پیدا کند.

طهائی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز خواست تا همانند سالهای قبل،در اوایل سال با ابلاغ بودجه سال وظایف و تکالیف دستگاه ها را بصورت مجزا ارائه و ابلاغ نماید.

وی اذعان داشت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز در روزهای پایانی سال علاوه بر پیگیری مصوبات پیشین خود،اهم مباحث برنامه ششم توسعه کشور را نیز مورد توجه قرار داد. مباحث برنامه ششم توسعه کشور در 20 فصل از جمله محیط زیست، آب ، انرژی ،منابع طبیعی ، فرهنگ و هنر ، زنان، آسیب های اجتماعی درسطح کلان برنامه ریزی شده که دراین نشست مطرح شد.اینکه سازمان حفاظت محیط ‌زیست موظف است در محدوده حریم شهرها و روستاها بر اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت کند و شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته‌ برنامه ریزی شهرستان موظف هستند؛5 تا 8 درصد از سرجمع اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای استانی مصوب بودجه سنواتی را صرف تهیه و اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاهای شهرستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نمایند.

استاندار البرز عنوان کرد:به ‌منظور متنوع‌ سازی ابزارهای حمایت از بخش کشاورزی،تأمین و تجهیز منابع، توسعه و امنیت سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و ارزش افزایی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز مقرر شد تا توسعه روش‌های آبیاری نوین،اجرای عملیات آب و خاک (سازه‌ای و غیرسازه‌ای)، توسعه آب بندها و سیستم‌های سطوح آبگیر ،حمایت از توسعه گلخانه‌ها و انتقال کشت از فضای باز به فضای کنترل شده و بازچرخانی پساب‌ها، مدیریت آب‌های نامتعارف و مدیریت آب مجازی نیز بعنوان برنامه های برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

طهایی در پایان افزود: در این نشست تصمیماتی نیز در رابطه با انبارهای عمومی و تقسیمات کشوری فرمانداری و بخشداری شهرستان کرج و تعیین حریم دو شهرگلسار و گرمدره نیز اتخاذ شد.شناسایی کانون های اصلی تولید ریزگرد در استان البرزو بررسی روند تغییرات آنها در 15 سال اخیر نیز از جمله محورهایی بود که بررسی آن به نشست آتی موکول گردید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار