کد خبر: 839340
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
هم‌زمان با روز جهانی زبان مادری
دبیر نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری گفت: این همایش سوم اسفندماه هم‌زمان با روز جهانی زبان مادری در مهدی‌شهر برگزار می‌شود.
علی عبدالحسینی هدف از برگزاری همایش تخصصی زبان سنگسری را احیا، حفظ و گسترش زبان سنگسری که زبان مادری مردم مهدی‌شهر است، بیان کرد.
وی با بیان اینکه این همایش در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود، افزود: بخش اصلی همایش در چهار محور برگزار می‌شود و بخش جنبی همایش نیز نمایشگاه و فروشگاه کتاب از نویسندگان مهدی‌شهری و کلیپ اشعار، داستان کودکان و نوجوانان به زبان سنگسری را شامل می‌شود.
دبیر نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری، بررسی تخصصی زبان سنگسری و ادبیات عامه، نقش زبان مادری در انتقال فرهنگ و مفاهیم، نقش خانواده در تکلم به زبان سنگسری، شیوه‌های نگارش و کتابت به زبان سنگسری و فرصت‌ها و تهدیدها را از محورهای اصلی این همایش دانست.
عبدالحسینی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ اثر شامل مقالات، اشعار و داستان به دبیرخانه این همایش رسیده است، افزود: تاکنون نیمی از آثار ارسال‌شده توسط کمیته‌های مربوطه بررسی و تأیید شده است.
وی از ارائه دو مقاله برگزیده در همایش خبر داد و گفت: در قالب ارسال آثار کلیپ‌های کودکان و نوجوانان به زبان سنگسری نیز سه نفر برگزیده می‌شوند.
دبیر همایش تخصصی زبان سنگسری با بیان اینکه مهلت ارسال آثار مقاله در محورهای اصلی همایش به اتمام رسیده است، گفت: ارسال آثار کودکان و نوجوانان در قالب کلیپ تمدید شده و علاقه‌مندان تا پایان روز اول اسفند می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.
نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری سه‌شنبه سوم اسفندماه ساعت ۱۵ در سالن فرهنگی هنری نیستان مهدی‌شهر برگزار می‌شود.
زبان سنگسری زبان مادری مردم مهدی‌شهر و یکی از غنی‌ترین زبان‌های کشور است که ریشه در ایران باستان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر