کد خبر: 839337
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: 20 بنای تاریخی این شهرستان با صرف یک میلیارد و 470 میلیون ریال در یک ساله اخیر مرمت شد.
 حمیدرضا حسنی  در جمع خبرنگاران افزود: بناهایی مانند حمام امیریه، انبار نمک، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، تکیه بیدآباد و مسجد شیخ علی اکبر با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 470 میلیون ریال مرمت شد.
وی با اشاره به تهیه 10 پرونده ثبت بناهای تاریخی شاهرود در فهرست آثار ملی، گفت: در مدت یک سال گذشته، سه اثر تاریخی شهرستان شاهرود از جمله تپه عمادالدین 2، آرامگاه امیراعظم و خانه بهشتی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
حسنی افزود: آموزش متقاضیان در رشته‌های دست بافته‌های سنتی و گلیم بافی، خرید و نصب 2 دستگاه نساجی سنتی در خانه‌های صنایع دستی مجن و کلاته خیج، معرفی 15 هنرمند برای دریافت تسهیلات صنایع‌دستی و مشاغل خانگی از جمله فعالیت‌های انجام شده برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی است.
وی گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف 50 میلیون ریال به 31 نفر از هنرمندان، صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و مشاغل خانگی برای 150 صنعتگر متقاضی و پیگیری ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شاهرود از دیگر اقدام های انجام شده برای حمایت از صنایع دستی است.
حسنی به برگزاری جشنواره‌ها و مراسم آئینی مختلف در سال 95 اشاره کرد و افزود: جشنواره سفر به توران، سفر به زیستگاه زاغ بور، چهارمین سوگواره آئین های حسینی و عاشورایی از جمله این برنامه‌ها بوده است.
وی ادامه داد: افتتاح هتل رویال با ظرفیت 60 تخت، صدور پنج پروانه اقامتگاه بوم گردی، صدور یک پروانه سفره خانه سنتی نیز از دیگر طرح‌های انجام شده در این شهرستان در یکساله اخیر است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی شاهرود در این مدت بیش از 25 هزار مورد بازدید از آثار تاریخی شهرستان شاهرود داشته اند و سه دستگاه فلزیاب را کشف کرده اند.
جاذبه های گردشگری شهرستان شاهرود شامل موزه،‌ خانه یغمائی ها،‌ مسجد شیخ علی اکبر، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، آبشار تنگه داستان مجن، جنگل ابر و قطری،‌ منطقه طرود و دیگر روستاهای دیدنی وچشم اندازهای بکر و جذاب کویر خوارتوران می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر