کد خبر: 839335
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان :
بسیاری از مشکلاتی که شهروندان با آن مواجه هستند عدم آگاهی از حقوق شهروندی است که وکیل دادگستری با اطلاع کامل از این حقوق کامل می تواند در زمان اجرا از حق شهروند دفاع کند .

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در جمع خبر نگاران با اشاره به فرا رسیدن  هفته وکالت و سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری  به تشریح  موضوعات ضروری وموردنیاز احاد مردم در جامعه  پیچیده ماشینیزم پرداخت واظهار داشت : وکیل دادگستری باید بدون هیچ نگرانی و دغدغه استقلال از حق مردم دفاع کند و اگر روزی وکیلی دچار این تنش شد قطعاٌ    نمی تواند از حق  موکل خود به خوبی دفاع کند .

 

اسداله اسلامی  فارسانی اعلام داشت : عملکرد کانون وکلای اصفهان  به لحاظ نظم ورسید گی به شکوائیه موکلین در کشور بی نظیر بوده است واین کانون در نظر دارد به مناسبت هفته وکالت جهت تبادل نظر ،ارتقاء  سطح فنون روز قضا و بررسی مشکلات ، دغدغه های وکلاو کانون‌ها ی سراسر کشور، در ۱۵ اسفند ماه امسال همایش کمیسیون‌های پارلمانی  وکلارا در اصفهان برگزار نماید.

وی با اشاره به تصویب وتایید قوانین توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت : حقیقت این است که هیچ کس به اندازه وکلا به نکات مثبت و منفی قوانین واقف نیست ویک وکیل می توانند با آسیب شناسی مقررات و کمک به نمایندگان  مجلس شورای اسلامی تاثیر بسزایی در اجرا و عملکرد قانون داشته باشند

اسلامی  افزود :بر خلاف ادعای واهی مردم کانون وکلا تحت پوشش هیچ نهاد دولتی نیست و برای تامین منابع مالی و رسیدن به اهداف واقعی همیشه با موانع و دغدغه هایی مواجه  می شوند ووکلای دادگستری  زمانی می توانند به وظایف ذاتی خود عمل کنند که بستر لازم آن فراهم شود.

وی اظهار کرد: هیئت مدیره جدید طی چند ماه به رصد مشکلات وکلا و ایجاد شفاف سازی در مسائل و ابهاماتی که در حول و هوش وکالت انجام می شود اقدام کرده است.

اسلامی تاکید کرد : کانون وکلا مطالب مهمی که در شورای وکلای  برگزار می شود را پیگیری کرده و دغدغه اصلی آن  دفاع از حق و حقوق مردم است  ووکلای دادگستری  به خوبی با مشکلات قضایی اجتماع آشنایی دارند ومی توانند این مشکلات را به  حداقل برسانند.

وی خاطر نشان کرد :  حرفه وکالت در مقام اجرا با مشکلات درونی و بیرونی بسیاری رو به رو است از جمله آماده کردن  و تربیت وکلا برای بررسی مشکلات مردم و ایجاد راهکارهایی برای رفع آن انجام می شود و اصلی ترین آسیب بیرونی، تعرض و تهدید استقلال وکلا است.

وی اذعان  داشت : ما مخالف نظارت نیستیم اما نظارت با  دخالت متفاوت است، ما معتقدیم هر نوع دخالتی خواسته و ناخواسته با هر انگیزه مشروع و نا مشروع نهایتا به مردم جامعه ضرر می‌رساند.

وی در خصوص حق‌الوکاله وکلا نیز تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که معمولا این حقوق بین وکیل و موکل به صورت قرار داد منعقد می‌شود و در غیر این صورت بر اساس تعریف قانونی ماده ۱۹ آئین نامه، تعیین می‌شود.

اسلامی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که شهروندان با آن مواجه هستند عدم آگاهی از حقوق شهروندی است که وکیل دادگستری با اطلاع کامل از این حقوق و داشتن استقلال کامل  می تواند در زمان اجرا از حق آن شهروند دفاع کند و این فقط با هدف اجرای عدالت است


وی اظهار کرد: اصرار ما برای استقلال  وکلای دادگستری برای اجرای بهتر و دقیق تر وکالت است، اگر هر نهادی بخواهد به هر دلیلی در کار وکالت دخالتی کند ضربه شدیدی به قوانین وکالت خواهد زد.

اسلامی فارسانی بیان داشت: کانون وکلا در نظر دارد تعرفه منطبق با واحد اساسی برای وکالت تعریف نماید و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تشکیل دادگاه انقلاب و دادسرای انتظامی برای بررسی تخلفات وکلا پس از استقلال کانون وکلای اصفهان نیز گفت: عملکرد این دادگاه بسیار دقیق است و ۱۵ دادرس و ۲۲ دادیار تخلفات وکلا را بررسی می‌کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری استان اصفهان اولین کانون ایجاد شد پس از انقلاب است، افزود: در حال حاضر دو هزار و ۲۴۰ وکیل عضو این کانون هستند که یک هزار و ۴۶۶ وکیل مرد و ۷۷۴ وکیل نیز زن در این مسیر فعالیت دارند.

وی افزود: در حال حاضر نیز ۱۳۷ نفر کار آموز در کانون وکلای دادگستری استان اصفهان تحت آموزش قرار دارند که ۶۲ نفر از این افراد مرد و ۷۵ نفر نیز زن هستند.

اسلامی فارسانی با بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ استان اصفهان باید به ازای هر یک هزار و ۳۳۳ نفر یک وکیل داشته باشد، اضافه کرد: با مشکل کمبود وکیل در استان مواجه نیستیم

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان ذعان داشت : اقدام برخی از وکلا در خصوص ارائه خدمات اینترنتی به موکلان خلاف قانون است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان همچنین با انتقاد از روند استخدام وکلا و استفاده از وکلای بازنشسته به جای وکلای جوان گفت: ما در این زمینه نیاز به همکاری‌های بیشتر مجلس داریم.

  در ادامه رئیس کمیسیون کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: از اول تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری به مناسبت هفته وکالت  خدمات حقوقی به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.

سید جواد میر معصومی با اشاره به اینکه هفته وکلا از اول تا هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در روزهای پایانی این هفته همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران «اسکودا » در اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این هفته در راستای افزایش دانش حقوقی در سطح جامعه حضور وکلا دادگستری در مدارس استان اصفهان را خواهیم داشت، اضافه کرد: از این رو با هماهنگی آموزش و پرورش در 7 ناحیه آموزشی این طرح اجرایی می‌شود.

رئیس کمیسیون روابط عمومی وکلای دادگستری استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه به منظور افزایش تعامل با بدنه دولت دیداری نیز با استاندار اصفهان به عنوان نماینده دولت در استان خواهیم داشت، تصریح کرد: همچنین دیدار با آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله طباطبایی نژاد نیز در دستور کار کانون وکلای استان اصفهان قرار گرفته است.

وی همچنین به حضور اعضای کانون وکلا در طرح سه شنبه‌های بدون خودرو در هفته جاری اشاره کرد و ابراز داشت: به منظور فعالیت‌های حمایت از محیط زیستی کانون وکلای استان اصفهان این اقدام به صورت نمادین اجرایی می‌شود.

میرمعصومی در ادامه با اشاره به اینکه از اول تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری خدمات حقوقی به صورت رایگان به شهروندان استان اصفهان ارائه می‌شود، اضافه کرد: این خدمات در کمیسیون معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان واقع در خیابان نیکبخت ارائه می‌شود.

 در این نشست صمیمی آقایان شهرام محقق دولت آبادی و مصطفی وفایی   وکلای مطرح استان گزارش های مبسوطی از برنامه های بلند مدت کانون وکلا ابراز داشتند .

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار