کد خبر: 839331
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
معاون وزیرجهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت : زمینه های سرمایه گذاری برای صنعتی کردن کشاورزی و دام نیازمند توجه بیشتر است‌.
 حسن رکنی در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تاکید بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با درسالن اجتماعات سازمان گسترش و نوسازی ایران افزود : سهم سرمایه گذاری بخش کشاورزی قبل از انقلاب چهار درصد بوده و در زمان حاضر پیشرفت چشمگیری نداشته است.
وی با بیان این که با توجه به این که اکنون برای تولید هر تن ماهی قزل آلا 10 لیتر آب در ثانیه نیاز دارد، اظهار داشت : با ورود فناوری جدید از هر یک لیتر آب در ثانیه 10 تن ماهی تولید می شود که تفاوت 100 برابری برای کاهش هزینه و آب دارد.
وی تصریح کرد : از هشت میلیون هکتار اراضی کشاورزی در ایران فقط 2.5 میلیون هکتار دارای شبکه های آب رسانی نوین است که نیاز به سرمایه گذار ی است.
معاون وزیر جهار کشاورزی با اشاره به صنعت چوب و چرم و فرآوری آنان یادآورد شد : استفاده از فناوری در بخش کشاورزی باعث افزایش ارزش افزوده محصول خواهد شد.
رکنی تصریح کرد : در دولت تدبیر وامید تولید گندم برای رسیدن به خود اتکایی از 65 درصد به 100 درصد رسیده است و ایران در بخش تولید گوشت مرغ رتبه هفتمین را داراست.
وی ادامه داد : با توجه به این که‌ 800 هزار قطعه شتر مرغ در دنیا وجود دارد ایران جز سومین کشور دارای این پرنده است که دارای ارزش افزوده بسیار بالابی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی بیان داشت: طراز تجاری ایران از هشت میلیارد و 100 میلیون دلار طراز منفی به کمتر از سه میلیارد دلار رشد منفی رسیده که پنج میلیارد دلار بهبود طراز تجاری داشته است.
درهمایش یادشده 41 طرح پیشنهادی برای سرمایه گذاری در استان سمنان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از جمله ساخت و تولید کامپوزیت های نانو، بافندگی، کشت مصنوعی، تایر خودرو، انواع کامیون و بیل مکانیکی ارائه شد.
در همایش سرمایه گذاری محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مسوولان وزارت صنعت و معدن و استان سمنان حضور داشتند.
سه تفاهم نامه نوآوران به اندیش سپهر در زمینه نفت و گاز، هتل و رستوران و گلویش رویا در زمینه صنایع و مواد غذایی در این همایش به امضا رسید که منجر به اشتغال مستقیم 600 نفر می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر