کد خبر: 839327
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
پاسخ عضو هيئت رئيسه مجلس به يك پرسش
عضو هيئت رئيسه مجلس، درباره سرانجام طرح هسته‌اي نمايندگان براي مقابله با نقض برجام، به ملاحظات رئيس مجلس در اين رابطه اشاره كرد و گفت: اين طرح الان در موقعيتي است كه قابل بررسي در صحن است.
اكبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با مهر، درباره علت معطل ماندن طرح هسته‌اي جمعي از نمايندگان براي مقابله با نقض برجام در هيئت رئيسه مجلس، اظهار داشت: اين طرح براي مدتي متوقف مانده بود اما اخيرا دوستان طراح مجددا آن را فعال كرده‌اند. وي افزود: هيئت رئيسه مانع از مطرح شدن اين طرح نشده بود؛ بخشي از اين طرح در اداره قوانين مجلس در دست بررسي بوده و شايد خود نمايندگان طراح اين مصلحت را ديدند كه فعلاً دست نگه دارند، وگرنه اگر طرح دو فوريتي باشد، هيئت رئيسه هيچ دخل و تصرفي در آن نمي‌تواند داشته باشد. عضو هيئت رئيسه مجلس در رابطه با اين نكته كه چرا هيئت رئيسه و رئيس مجلس جلوي مطرح شدن اين طرح را گرفته اند، گفت: گاهي خود رئيس محترم مجلس با نمايندگان طراح يك طرح به دليل حساسيت‌هاي آن مذاكره مي‌كند و ملاحظاتي را در ميان مي‌گذارد و در نهايت، تصميم‌گيري به نظر خود طراحان موكول مي‌شود. رنجبرزاده تصريح كرد: اين طرح الان در موقعيتي است كه اگر بودجه مطرح نباشد، قابل بررسي در صحن است. وي با ابراز بي اطلاعي مبني بر اينكه طرح هسته‌اي در حال حاضر در دست رئيس مجلس است يا خير، به طرح ديگري اشاره كرد كه همزمان با اين پيشنهاد وجود دارد.

رنجبرزاده در توضيح طرح هسته‌اي دوم مجلس، اظهار داشت: در اين طرح پيشنهاد شده است كه روز تمديد قانون تحريم‌هاي امريكا عليه ايران ( ISA)  به عنوان «روز ملي اقتصاد مقاومتي» نامگذاري شود. عضو هيئت رئيسه مجلس خاطرنشان كرد: طراح اين طرح خود من بوده ام اما فعلاً مصلحت ديديم كه اين موضوع متوقف بماند. چندي پيش حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور رئيس كميته هسته‌اي مجلس درباره سرانجام طرح هسته‌اي جديد مجلس كه پس از ارائه گزارش شش ماهه اول اجراي برجام مطرح شده و دولت را موظف به اقدام متقابل در برابر نقض برجام مي‌كند، اظهار داشت: با تنفسي كه در بين بررسي لايحه برنامه ششم و لايحه بودجه ۹۶ ايجاد شد، اين مسئله را پيگيري كرديم كه در صحن مطرح كنيم اما چون اجازه مطرح شدن اين طرح را رئيس مجلس و هيئت رئيسه بايد بدهند، نواب رئيس مجلس از خودشان اعلام بي اختياري كردند. ذوالنور خاطرنشان كرد: نواب رئيس به ما گفتند كه خود رئيس مجلس بايد در رابطه با اين طرح اعلام نظر كند و آقاي لاريجاني هم خطاب به بنده گفت كه بايد اين طرح را ببينم و نتيجه را اعلام كنم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار