کد خبر: 839323
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
دادستان كل كشور:
دادستان كل كشور با بيان اينكه اعتصاب غذاي متهمان از خارج به برخي جريانات سياسي خط داده مي‌شود، گفت: به آنها مي‌گويند كه پايت كه به زندان رسيد شروع كن و ما از شما حمايت مي‌كنيم. آن وقت خبر اين اعتصاب‌ها به شبكه‌هاي اجتماعي و خارج از كشور مي‌رود كه فشاري عليه قوه قضائيه بشود.
حجت الاسلام منتظري روز گذشته در مراسم توديع و معارفه دادستان اراك خواستار توجه جدي و بيش از پيش دادستان‌هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور به ايفاي وظايف قانوني خود در خصوص صيانت از حقوق عامه و تداوم برقراري امنيت در ابعاد مختلف شد و گفت: با اقتدار، صلابت و عزمي خستگي‌ناپذير بايد به وظايف قانوني خود در قبال صيانت از حقوق عامه عمل كنيد و در اين راه اسير فشارها، توصيه‌ها و وسوسه‌ها نشويد.
منتظري با اشاره به اينكه اجراي عدالت تنها به «سخن گفتن و آمار دادن» نيست، تأكيد كرد: مقام معظم رهبري همواره در سخنان خود رضايت و اعتماد مردم در مراجعه به دستگاه قضايي و رسيدن به حق از طريق اين دستگاه را شاخص سلامت دستگاه قضا معرفي كرده‌اند و اين موضوع بايد مد نظر همه ما قرار گيرد و البته در همه دستگاه‌ها هم ملاك، رضايت مردم و جلب اعتماد آنهاست.
   
اعتصاب غذا ‌ برای مظلوم‌نمايي
وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به اقدام به اعتصاب غذاي برخي متهمان در زندان‌ها گفت: نمونه اين حركت را در چند روز اخير ديديم. اين موضوع از خارج كشور به برخي جريانات سياسي خط داده شده و مي‌گويند كه پايت كه به زندان رسيد شروع كن و ما از شما حمايت مي‌كنيم. آن وقت خبر اين اعتصاب‌ها به شبكه‌هاي اجتماعي و خارج از كشور مي‌رود كه فشاري عليه قوه قضائيه بشود. منتظري افزود: آن وقت اين افراد از اين طريق شروع به مظلوم‌نمايي مي‌كنند و حتي وقتي حال‌شان بد مي‌شود اجازه تزريق سرم هم نمي‌دهند. اما بايد بدانند كه اگر هم از زير تيغ عدالت و دادگاه هم عبور كنند از محضر عدل الهي و نفرين بزرگان و اوتاد نمي‌توانند بگذرند.  دادستان كل كشور در ادامه با تأكيد بر اينكه «بايد قدر نعمت امنيت را در كشور خود بدانيم» بزرگ‌ترين وظيفه دادستان‌ها را ايجاد امنيت در شهرها و در سطح استان‌ها برشمرد و گفت: امنيت كشور محصول زحمات بخش‌هاي مختلف است و اگر مي‌خواهيم بدانيم امنيت يعني چه كافي است نگاهي به بيرون مرزهاي خود بيندازيم و اوضاع را در عراق، افغانستان، تركيه، سوريه و لبنان و يمن ببينيم.
   
دشمن مي‌خواهد فضاي مجازي را براي خانواده‌ها جهنم كند
وي با اشاره به اينكه دشمن به سختي در تلاش است كه امنيت كشور را در ابعاد مختلف از بين ببرد به تلاش‌هاي دشمن در زمينه تبديل فضاي مجازي به جهنمي سوزان براي خانواده‌ها و جوانان اشاره كرد و افزود: اگر فضاي مجازي را سالم‌سازي و هدايت نكنيم، آسيب‌هاي فراواني به ساحت امنيت خانواده‌ها و جامعه اسلامي ما وارد مي‌كند و بنده وظيفه خود مي‌دانم حسب اطلاعاتي كه دارم از هر تريبوني براي هشدار دادن در اين زمينه استفاده كنم. منتظري وظيفه مقابله با آسيب‌هاي فضاي مجازي را بر عهده خانواده‌ها، والدين، متوليان فرهنگي و آموزشي كشور و به ويژه مسئولان و متوليان بخش‌هاي اجرايي ذي‌ربط در اين زمينه دانست و با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر فعاليت و تلاش شوراي عالي فضاي مجازي گفت: چگونه است كه اگر مسئولان بهداشتي كشور اعلام كنند كه خداي ناكرده يك بيماري واگير دار مثل وبا به سرعت در حال گسترش است مردم براي واكسينه شدن هجوم مي‌آورند، همين حساسيت هم بايد در قبال فضاي مجازي صورت گيرد و همه دست به دست هم دهند تا جلوي تهاجم جهان استكباري به جوامع بشري به‌ويژه جهان اسلام و كشور عزيزمان گرفته شود.
   
همه مشكلات به تحريم برنمي گردد
دادستان كل كشور ايجاد امنيت در داخل كشور را «با محوريت دادستان‌ها» و با حمايت و همكاري ساير دستگاه‌ها وظيفه قانوني دادستاني دانست و اظهار كرد: به موجب قانون آيين دادرسي مصوب سال 92 دادستان‌ها اختيارات خاصي دارند و بايد به كمك ساير مسئولان در سطح شهرها و استان‌ها به برقراري امنيت و احقاق حقوق عامه اقدام كنند. منتظري با بيان اينكه همه مشكلات واقعاً به تحريم ربط ندارد، تصريح كرد: بخشي از اين مشكلات به خاطر سياست‌هاي غلط و مديريت‌هاي نامناسب است كه بايد جلوي آن گرفته شود. بايد دادستان‌هاي مراكز استان بروند و دنبال كنند اين مسائل را و پاسخ بخواهند. دادستان كل كشور در پايان از زحمات محمد حسيني طاهري دادستان سابق اراك تقدير و عباس قاسمي را به عنوان دادستان جديد اراك معرفي كرد. دادستان سابق اراك نيز به عنوان قائم مقام رئيس كل دادگستري استان مركزي معرفي شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار