کد خبر: 839312
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
انتقاد رئيس کميسيون گردشگري اتاق بازرگانی ايران از سياست گردشگري دولت
کشورهاي همسايه با استفاده از ابزار لغو ويزا توانسته‌اند نظر ايرانيان را براي بازديد از کشورشان جلب کنند، اما عملکرد متوليان صنعت گردشگري کشورمان در اين حوزه قابل‌توجه نبوده و به همين دليل دستاورد خاصي رقم نخورده است.
محمدصادق عابديني
احمد اصغري، رئيس کميسيون گردشگري اتاق ايران با بيان اين مطلب از سياست‌هاي گردشگري دولت در حوزه جذب توريسم گلايه کرد. اين در حالي است که سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تلاش براي لغو ويزا با ديگر کشورها را جزو سياست‌هاي اساسي خود اعلام کرده است. پيش از اين زهرا احمدي‌پور، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از لغو رواديد با 37 کشور خبر داده و گفته بود: سياست جديد دولت لغو رواديد براي گروه‌هاي گردشگري است که از ساير کشورها به ايران سفر مي‌کنند. با اين وجود گويا سياست لغو ويزا تنها به نفع کشورهايي تمام شده است که به دنبال جذب گردشگر ايراني بوده‌اند و ورود و رونق گردشگري در ايران چندان ربطي به مسئله لغو ويزا ندارد.

اصغري در گفت‌و‌گو با خانه ملت از وضعيت گردشگري انتقاد مي‌کند و مي‌گويد: گردشگري داراي ابعاد مختلفي است که بايد از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به عنوان متولي اصلي اين حوزه مورد توجه قرار بگيرد تا بتوانیم شاهد رونق در اين صنعت باشيم. وي مي‌افزايد: متأسفانه هزينه سفر به برخي از مناطق کشور مانند جزيره کيش، قشم و غيره بسيار گران‌تر از سفر به کشورهاي خارجي منطقه است که اين امر موجب گرايش بيشتر ايرانيان به سفرهاي خارجي شده است، به عنوان مثال حضور گردشگران ايران در کشور گرجستان رشد چندين درصدي داشته است در حالي که گردشگران گرجستاني در ايران حضور چنداني ندارند.

گرجستان يکي از کشورهايي است که سال گذشته ايران براي تسهيل گردشگري با آن اقدام به لغو ويزا کرد. در نتيجه تنها در تابستان امسال درخواست سفر به گرجستان 300 درصد افزايش داشت و اين کشور در حال جذب ايرانياني است که معمولاً در سفرهاي خارجي به ترکيه مي‌روند. پيش‌بيني شده امسال تعداد ايرانياني که به گرجستان سفر مي‌کنند از 150‌هزار نفر نير تجاوز کند در حالي که اين رقم براي سال گذشته تنها 60 هزار نفر را نشان مي‌داد. از سوي ديگر سفر به ديگر کشورها بدون ويزا نشان‌دهنده ارزش پاسپورت آن کشور است. در رنكينگ جهاني که از سوي مؤسسه بين‌المللي «هندلي و همکاران» منتشر شده است، گذرنامه ايراني در رده 98 جهاني قرار دارد و حتي کشورهايي مانند سودان، نپال و اريتره در مقام‌هاي بالاتري از ايران قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار