کد خبر: 839286
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
پاي مسي به کميته انضباطي باز مي‌شود؟
تيم فوتبال بارسلونا يکي از بحراني‌ترين دوران خود را سپري مي‌کند. شکست تحقيرآميز شاگردان لوئيز انريکه مقابل پاريسي‌ها، بارسا را در آستانه حذف از ليگ قهرمانان اروپا قرار داده است.
شيوا نوروزي
تيم فوتبال بارسلونا يکي از بحراني‌ترين دوران خود را سپري مي‌کند. شکست تحقيرآميز شاگردان لوئيز انريکه مقابل پاريسي‌ها، بارسا را در آستانه حذف از ليگ قهرمانان اروپا قرار داده است. اگرچه با يک باخت نمي‌توان عملکرد کلي يک تيم را زير سؤال برد، اما بحران کاتالان‌ها تنها به تحقير مقابل پاري‌سن‌ژرمن ختم نمي‌شود. عملکرد ضعيف ليونل مسي، اختلاف بازيکنان با سرمربي و احتمال برکناري انريکه گوشه‌اي از دردسرهاي جدي اين روزهاي آبي و اناري‌هاست.
 
اوضاع بحراني انريکه
باخت به پي‌اس‌جي بهانه خوبي به منتقدان داد تا حرف‌هاي دلشان را پس از مدت‌ها با خيال راحت به زبان بياورند. کار سخت بارسا در ديدار برگشت مقابل پاري‌سن‌ژرمن و بقا در ليگ قهرمانان فعلاً اصلي‌ترين چالش پيش‌روي بارسلوناست. علاوه بر اين اوضاع اين تيم در لاليگا نيز چنگي به دل نمي‌زند؛ بارسا با يک امتياز کمتر اما دو بازي بيشتر نسبت به رئال‌مادريد صدرنشين در رده دوم قرار دارد. اگر بازي‌هاي کاتالان‌ها به همين منوال ادامه داشته باشد و امتيازهاي بيشتري از دست بدهند جام قهرماني ليگ نيز از دست مي‌رود. حال آنکه بعد از باخت به پي‌اس‌جي اختلافات بازيکنان با سرمربي علني شد. بوسکتس يکي از بازيکنان اصلي بارسا در اظهارنظري عجيب شکست به حريف فرانسوي را با نداشتن برنامه تيمي مرتبط دانست. علاوه براين گفته مي‌شود ساير بازيکنان نيز دلخوشي از انريکه ندارند و معتقدند اين مربي در مواقع حساس نمي‌تواند تصميمات سرنوشت‌سازي بگيرد. همين حواشي و از دست دادن امتيازهاي زياد بحث قطع همکاري با لوئيز انريکه را جدي‌تر از گذشته کرده است. تا جايي که از خورخه سامپائولي، سرمربي شيليايي سويا به عنوان گزينه اصلي مديران بارسا براي انتخاب سرمربي جديد ياد مي‌شود. با اين حال خود سامپائولي مذاکره با بارسلونا را تکذيب کرده است: «در حال حاضر تمام تمرکزم را معطوف سويا کرده‌ام، زيرا اين باشگاه باعث حضور من در فوتبال اروپا شده است. کاملاً واضح است که شغل مربيگري شغل حقيقت و واقعيت‌هاست و حقيقت فعلي براي من تلاش براي سوياست، اما در مورد فردا کسي چيزي نمي‌داند.»
 
احضار مسي و بازگشت پپ
عملکرد مشکوک برخي بازيکنان در مصاف با پاري‌سن‌ژرمن کميته انضباطي باشگاه بارسلونا را بر آن داشته تا از چند بازيکن از جمله ليونل مسي بازخواست کند. متئو کارانخال، عضو کادر فني بارسا اين خبر را در صفحه توئيتر خود منتشر کرده و گفته است: «نوع رفتار برخي از بازيکنان مشکوک بود. بايد بازي بازبيني شود. احتمال بازخواست مسي در کميته انضباطي باشگاه وجود دارد، نه اينکه او کم‌کاري کرده باشد، اما مشخصاً هيچ تلاشي براي اجراي دستورات تاکتيکي نداشت.»

اين در حالي است که چندي پيش نشريه «سان» خبري منتشر کرد مبني بر اينکه مسي تلاش مي‌کند تا پپ گوارديولا را دوباره به نيوکمپ بياورد، اما گوارديولا، سرمربي من‌سيتي در کنفرانسي خبري آب پاکي را روي دست هواداران بارسا و بازيکنان سابقش ريخت: «ديگر هيچ وقت به بارسلونا بازنمي‌گردم. دوره من در آنجا تمام شده و ديگر من را به عنوان سرمربي بارسلونا نخواهيد ديد. بارسلونا هنوز بهترين تيم جهان است. نتيجه‌اي که برابر پاري‌‌سن‌‌ژرمن رقم خورد، براي همه جاي تعجب داشت، اما در فوتبال هر چيزي مي‌‌تواند رخ دهد. وقتي شما فوتبال جهان را به سلطه خود درمي‌آوريد، اين طبيعي است که مردم انتظار دارند شما در همان سطح ادامه‌ بدهيد. کار در بارسلونا خيلي سخت است. همه انتظار دارند شما در هر بازي به برد برسيد، اما با شناختي که من از لوئيس انريکه و بازيکنان بارسلونا دارم، به شما مي‌گويم بارسلونا بازمي‌گردد و پاسخ منتقدان را مي‌دهد. ۱۰ سال است که بارسلونا بهترين تيم جهان است و اين تيم به بهترين بودن، ادامه‌ خواهد داد.»
 
سرمربي محبوب کاتالان‌ها همچنين سعي کرد با صحبت‌هايش به بارسا روحيه دهد: «اينقدر از بارسلونا انتقاد نکنيد چون آنها ثابت مي‌کنند که اشتباه مي‌کنيد. اگر تيمي وجود داشته باشد که بتواند با روحيه‌اي درست شکست چهار بر صفر را جبران کند، آن بارسلوناست. آنها 10 سالي است که بر فوتبال جهان سلطه دارند.»

ادگاردو بائوسا نيز به حمايت از مهاجم آرژانتيني بارسا پرداخت. با اينکه اين روزها عملکرد ضعيف ليونل مسي بيش از هر زمان ديگري زير ذره‌بين قرار دارد، اما سرمربي تيم ملي آرژانتين معتقد است لئو به زودي از بحران خارج مي‌شود: «نگران مسي نيستم. او هميشه توانسته شرايط بدش را به خوبي پشت‌سر بگذارد. در سطح ملي نيز چنين چيزي را تجربه کرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار