کد خبر: 839263
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
مديرعامل شركت مادر تخصصي نيروي برق حرارتي با بيان اينكه حدود يك ماه پيش قرارداد خريد تضميني برق براي ساخت نيروگاه در ايران انجام شده و دو ساختگاه آن نيز مشخص شده است، گفت: قرار شده است شركت يونيت تركيه بر روي تأمين مالي و تأمين قطعات دو نيروگاه ساوه و زاهدان متمركز شود.
مديرعامل شركت مادر تخصصي نيروي برق حرارتي با بيان اينكه حدود يك ماه پيش قرارداد خريد تضميني برق براي ساخت نيروگاه در ايران انجام شده و دو ساختگاه آن نيز مشخص شده است، گفت: قرار شده است شركت يونيت تركيه بر روي تأمين مالي و تأمين قطعات دو نيروگاه ساوه و زاهدان متمركز شود.
محسن طرز طلب در پاسخ به سؤال فارس مبني بر اينكه آيا قرارداد ساخت نيروگاه توسط شركت يونيت تركيه اجرايي شد؟ گفت: طبق هماهنگي‌هاي صورت‌گرفته مقرر شده است كه كار پيش برود و در مسير اجراي خود قرار بگيرد. در حال حاضر بحث تأمين مالي پروژه است كه اميد است بتوانيم آن را انجام دهيم. بنابراين به زودي مذاكرات با يونيت تركيه و سازمان سرمايه‌گذاري خارجي براي تضمين خريد برق توليدشده از هفته آينده انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: دو ساختگاه اين قرارداد انجام شده و قرار است مسائل مالي و اجرايي آن پيش برود كه اگر اين اقدام صورت گرفت، بر روي 2هزار مگاوات تمركز شود كه اين دو نيروگاه فعلاً نيروگاه ساوه و ديگري در زاهدان خواهد بود.  مديرعامل شركت مادر تخصصي نيروي برق حرارتي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس كه آيا جو رسانه‌اي باعث شده است كه اين طور بي‌سروصدا قرارداد يونيت اجرايي شود و آيا حجم قرارداد نسبت به روزهاي ابتدايي كاهش يافته است، گفت: قرار است فعلاً اين دو نيروگاه ساخته و قطعات آن از زيمنس آلمان تأمين شود. اگر وزارت نيرو از اين دو نيروگاه رضايت داشت، درباره 3000 مگاوات باقي‌مانده، دولت و كشور تصميم نهايي در خصوص ادامه يا قطع همكاري با يونيت را اتخاذ خواهند كرد.
طرز طلب ادامه داد: در يك ماه گذشته قرارداد خريد تضميني برق اين دو نيروگاه انجام شده است و پيمانكار 6 ماه فرصت دارد بعد از قرارداد خريد تضميني برق، مسائل مالي را به نتيجه برساند.
به گفته مديرعامل شركت مادر تخصصي نيروي برق حرارتي دو نيروگاه يادشده از نوع كلاس F و H هستند.  وي تصريح كرد: به دليل اتفاقات رخ‌داده در چند ماه گذشته، تدبير بر اين شد فعلاً حجم ساخت نيروگاه در ايران كاهش يابد و اين موضوع به صورت تدريجي و پله‌اي انجام شود و اگر رضايتي حاصل شد بعداً در مورد ادامه همكاري تصميم‌گيري شود.
 
  نيروگاه جايگزين شهر ري را  ايراني‌ها با مشاركت ژاپني‌ها احداث مي‌كنند
طرز‌طلب در پاسخ به  این سؤال كه از چه تاريخي نيروگاه جايگزين شهرري احداث خواهد شد گفت: ژاپني‌ها به ايران آمده و در حال مذاكره براي ساخت نيروگاه جايگزين شهرري هستند كه اميدواريم قرارداد آن تا ارديبهشت‌ماه سال 96 انجام شود، اما چون اين نيروگاه در فصل تابستان به شبكه برق كمك مي‌كند، مقرر شده به محض اينكه نيروگاه جديد وارد مدار شد، نيروگاه فرسوده شهرري را كنار بگذاريم.
وي يادآور شد: پيشنهاد جديد فني و مالي براي ساخت نيروگاه جديد داده شده است و ما درخواست مجوز را به شوراي اقتصاد ارائه كرده‌ايم. بنابراين قرار است نيروگاه جديد به ظرفيت 1050 مگاوات در دو فاز احداث شود. مديرعامل شركت مادرتخصصي توليد نيروي برق حرارتي گفت: با همكاري دولت روسيه نيروگاه بخاري 1400مگاواتي سيريك و پست فشارقوي بلافصل آن طي5 سال آينده در استان هرمزگان احداث خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار