کد خبر: 839200
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

مسعود سلطانی فر - وزیر ورزش

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ورزش همگانی با اشاره به رشد 30 درصدی سرانه ورزش نسبت به چهار سال گذشته گفت: این رشد قابل توجهی است ولی هنوز با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ضمن تشکر از کلیه کشورهای حاضر در این همایش که توجه جدی به ورزش همگانی دارند، اظهار کرد: همان‌طور که در کلام و تاکیدات همه مسوولان و به ویژه‌ رییس‌جمهور و مسوولان ذی‌ربط وزارت ورزش و جوانان وجود دارد باید توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی در کشور داشته باشیم. حتی مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره اشاره به این دارند که آحاد کشور باید ورزش کنند و این یکی از نیازهای واقعی کشور است، زیرا ما باید دارای نیروی انسانی سالمی باشیم.

او ادامه‌ داد: پیشرفت کشور تنها با حضور و مشارکت منظم اقشار مردم و فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی میسر می‌شود. دکتر روحانی، رییس‌جمهور نیز بارها در مناسبت‌ها و سخنرانی‌های خود بر ورزش همگانی در جهت گسترش سلامت و نشاط جامعه تاکید داشتند. این‌ در حالی است که ما باید در کشور برنامه‌های دقیقی را برای مشارکت هر چه‌ بیش‌تر مردم در فعالیت‌های ورزشی داشته باشیم. هر چند که اکثریت خانواده‌های ایرانی به دلیل شرایط زندگی شهری دچار کم تحرکی هستند و سهم ورزش به میزان قابل توجهی در سبد خانواده‌ها دیده نمی‌شود، اما وزارت ورزش و جوانان بر پایه اصل سوم قانون خود را موظف به توسعه ورزش  و همگانی کردن آن تاکید می‌کند تا بتواند در جهت ایمن‌سازی و فراهم کردن شرایطی سالم برای مردم گام‌های موثری بردارد.

سلطانی‌فر ‌اضافه کرد: یکی از اهداف راهبردی وزارت ورزش و جوانان از ابتدای دولت تدبیر و امید، توسعه ورزش همگانی و تشکیل دستگاه‌های دولتی، فدراسیون‌ها، باشگاه‌های خصوصی در جهت حرکت در این مسیر بوده است تا بتوانیم مشارکت خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان این که مشارکت مردم در ورزش همگانی به نسبت گذشته رشد چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: در این دولت کارنامه قابل قبولی نسبت به چهار سال گذشته در توسعه ورزش همگانی داشته‌ایم و می‌توانم بگویم نسبت به چهار سال قبل مشارکت مردم در انجام فعالیت‌های بدنی حدود 30 درصد سرانه افزایش پیدا کرده است. البته این افزایش مشارکت قابل قبول و محسوس است، اما نسبت به استانداردهای جهانی هنوز فاصله زیادی داریم و نیاز به فرهنگ‌سازی در این خصوص وجود دارد تا مردم را به انجام فعالیت‌های منظم و تامین زیرساخت‌های ورزشی سوق دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: من بر اساس برنامه‌ای که به رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی در زمان کسب رای اعتماد ارائه دادم اعتقاد ویژه‌ای داشتم که باید اهتمام جدی در جهت توسعه ورزش همگانی داشته باشیم و تا به امروز در این رابطه از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده‌ام. لازم است که به این نکته اشاره داشته باشم که در مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی و در قانون برنامه ششم توسعه در تمام فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، به ویژه‌ در بخش ورزش از آینده امید بخش خبر می‌دهد. با این مصوبات در کنار گشایش برجام، ورزش نیز بی‌نصیب نبوده است.

او خاطرنشان کرد: حتی ما سعی کردیم که مالیات ارزش افزوده به ورزش را نیز برای بخش ورزش و درمان اختصاص پیدا کند و بخش خصوصی نیز در حوزه ورزش به صورت پر رنگ تقویت کنیم. هم‌چنین بر اساس مصوبات برنامه ششم 30 درصد از عوارض تولید و واردات سیگار را نیز به ورزش اختصاص پیدا کرده است.

سلطانی‌فر هم‌چنین در ادامه صحبت‌هایش از ایجاد تعاملات بین فدراسیون ورزش همگانی با فدراسیون‌های جهانی و بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: برای توسعه و توجه بیش از حد به ورزش همگانی تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم فعالیت‌های گسترده‌ای را برای توسعه هر چه‌ بیش‌تر ورزش همگانی و افزایش سهم ورزش در سلامت مردم و جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی ایجاد کنیم. قطعا این هدف بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که مسوول سلامت مردم هستند تحقق پیدا نمی‌کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه‌ داد: با جدیت به دنبال اجرای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت با هدف ارتقای سلامت و سهم ورزش در سلامت مردم هستیم. هم‌چنین به دنبال اجرایی کردن تشکیل دبیرخانه سلامت در وزارت ورزش و جوانان هستیم. البته توسعه ورزش همگانی بدون مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست. بیش از 18 هزار باشگاه خصوصی و همگانی ارائه کنندگان خدمات ورزش به مردم هستند. این باشگاه‌ها که به عنوان محور اقتصادی ورزش کشور محسوب می‌شوند و ما به دنبال کیفی‌سازی این باشگاه هستیم تا با مشارکت صندوق کارآفرینی امید بتوانیم در جهت توسعه برنامه‌های این صندوق گام موثری برداریم. البته سه ماه است که این کار اجرایی شده است و امروز بسیار خوشحالم که توسط تعاملات صورت گرفته گام موثری را در جهت توسعه ورزش همگانی برداشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با تعاملات خوبی که بین فدراسیون ورزش همگانی با فدراسیون‌های جهانی و آسیایی صورت گرفته است توانسته‌ایم نقش موثری را در جهت سلامت مردم داشته باشیم. امیدوارم که بتوانیم در آینده بستر مناسبی را برای توسعه ورزش همگانی برداریم تا فاصله خود را با استانداردهای جهانی در آینده کاهش دهیم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار