کد خبر: 839152
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس :
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس با بیان اینکه کار مشخصی در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها انجام نشده است، گفت: عدم فعالیت تشکل‌های سیاسی اقدام برای شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی را با مشکل مواجه کرده است.
محمدحسین فرهنگی در خصوص شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابایت کاندیداها، اظهار داشت: فقدان حرکت‌های سیاسی تشکل‌ها، زمینه مبهمی را برای فضای انتخاباتی ایجاد کرده است و کسانی که در عرصه انتخابات وارد می‌شوند به صورت فردی ورود پیدا می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتخابات شوراهای شهر، مجلس و ریاست جمهوری، فقدان حرکت‌های سیاسی تشکل‌ها دیده می‌شود، بیان کرد: دو رئیس جمهور اخیر کشور اعلام کرده‌اند که ما کاندیدای تشکل‌های سیاسی نبوده‌ایم و اگر حمایتی کرده‌اند به معنای نمایندگی ما از آن جریان نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود عدم فعالیت سیاسی تشکل‌ها شفافیت‌ها باید روی افراد انجام شود که بررسی، کنترل، تنظیم و مشخص کردن جزئیات هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها کار بسیار سنگینی است.

فرهنگی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی با توجه به انبوه وظایفی که در عرصه نظارت و اجرا بر عهده دارند، نظارت بر شفافیت مالی کاندیداها فشار زیادی را بر آن‌ها تحمیل می‌کند، متذکر شد: شفاف‌سازی هزینه‌ها نیاز به مطالعه دارد و لازم است راهکارهایی را اتخاذ کند که به روان بودن انتخابات آسیب نزند.

وی افزود: محدود کردن تبلیغات می‌تواند اثرات منفی روی مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد، جمعی از کارشناسان اجرایی، جامعه‌شناس، علوم سیاسی و روانشناس می‌توانند با همدیگر مجموعه‌ای را تشکیل بدهند تا به نتایجی در این زمینه دست یابند.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنابر اطلاعات، کار مشخصی در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها انجام نشده و اطلاعی ندارم از اینکه نمایندگان به دنبال تهیه طرحی در این زمینه  هستند، گفت: پیش نیاز تهیه طرح شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی این است که پشتوانه مطالعاتی کافی را داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر