کد خبر: 839145
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
استاندار اصفهان :
در دو سال گذشته بیش از ۱۲۰ هیأت بلندپایه ی خارجی از جمله رئیس مجلس مالزی از اصفهان بازدید کرده اند، واصفهان برای افزایش مبادلات فرهنگی و اقتصادی با این کشورها اعلام آمادگی کرده است.

استانداری اصفهان در دیدار "ازمان اوجانگ" رئیس خبرگزاری رسمی مالزی «برناما» با اشاره به سابقه و تمدن اصفهان اظهارداشت: این استان سابقه ی ۷ هزار ساله دارد که در این مدت ۴ بار پایتخت ایران بوده و امروز نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و این استان یکی از ۱۰ شهر دیدنی جهان است.
رسول زرگرپور به بیان ویژگی ها و ظرفیت های اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت صنعتی ترین استان کشور است و ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی در این استان تحقق می یابد.
وی با بیان اینکه صنایع مختلف هواپیما سازی، نظامی، پالایشگاه و نیروگاه ها و صنایع صلح آمیز هسته ای در این استان مستقر است، گفت: علیرغم اینکه این استان نفت خیز نیست ولی ۲۵ درصد فراورده های نفتی کشور در اصفهان تولید می شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان در بخش کشاورزی جزء استان های برتر بشمار می رود،افزود: در بخش دانشگاهی نیز اصفهان دومین استان کشور است و بیش از ۶ دانشگاه اصفهان در رنکینگ بین المللی قرارگرفته اند.
وی بیان داشت : علیرغم اینکه اصفهان یک استان صنعتی است ولی فرهنگ نیز در این استان جایگاه ویژه ای دارد.
استادار به جایگاه صنایع دستی بعنوان یک هنر برتر در اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان توسط یونسکو بعنوان دومین شهر صنایع دستی دنیا معرفی شده است.
زرگرپور افزود: ظرفیت های اصفهان در زمینه ی گردشگری فراتر از ایران است و حرف اول را در منطقه می زند و بخصوص پس از برجام رشد توریست در اصفهان چشمگیر بوده است.
وی خاطر نشان کرد: اصفهان مرکز زندگی مسالمت آمیز ادیان توحیدی است و پیروان ادیان مسیحی، کلیمی، زرتشتی و مسلمانان سالهاست که دوستانه و بردرانه در کنار هم زندگی می کنند.
مقام ارشد استان با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از ۱۲۰ هیأت بلندپایه ی خارجی از جمله رئیس مجلس مالزی از اصفهان بازدید کرده اند، گفت: ما برای افزایش مبادلات فرهنگی و اقتصادی با این کشورها اعلام آمادگی کرده ایم.
زرگرپور ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه و باسابقه ی جمهوری اسلامی ایران و مالزی، گفت: پس از برجام این ارتباطات گسترش یافته است.
استاندار اصفهان خطاب به رئیس خبرگزاری مالزی اظهارداشت: سفر شما به اصفهان مغتنم است چرا که برخلاف آنچه رسانه های غربی در خصوص ایران مطرح می کنند شما می توانید در این سفر با فرهنگ ایران و منش مردم این کشور بیشتر آشنا شوید.
وی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای در کشور دارد، گفت: قرارداد و تفاهم خبرگزاری مالزی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در دوستی و انتقال فرهنگ دو کشور بسیار موثر است.
رسول زرگرپور در پایان با اعلام آمادگی برای افزایش تبادلات فرهنگی و برگزاری هفته های فرهنگی، اظهارداشت: اصفهان آمادگی دارد که تجارب خود در میراث فرهنگی را در اختیار کشور مالزی قرار دهد و در این زمینه مشارکت داشته باشد و همچنین می توانیم در بخش گردشگری همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.
رئیس خبرگزاری رسمی مالزی نیز در این دیدار اظهارداشت: یکی از آرزوهای من سفر به اصفهان بود که خوشبختانه امروز محقق شد.
ازمان اوجانگ خطاب به استاندار اصفهان اظهارداشت: شما مدیریت یکی از زیباترین شهرهای دنیا را بر عهده دارید و ما تلاش خواهیم کرد که این شهر زیبا را به مردم مالزی معرفی کنیم.
رئیس خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ هزار ایرانی در مالزی زندگی می کنند، گفت: امیدواریم که امضای این تفاهم نامه باعث ارتباط خبری بیشتری توسط دو طرف شود.
وی با بیان اینکه با ایجاد شبکه های مجازی مرزهای خبری قدیم برداشته شده است، اضافه کرد: باید استانداردهای روزنامه نگاری افزایش یابد.
رئیس خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان و کوآلالامپور اظهارداشت: در نظر داریم که از طراحان معماری سنتی و اسلامی اصفهان در معماری و همچنین نیروی متخصص برای مرمت آثار تاریخی خود استفاده کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر