کد خبر: 839139
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
در حمله انتحاري به زيارتگاه «لعل شهباز قلندر» صوفيان در ايالت سند پاكستان 75 تن كشته و 250 تن ديگر زخمي شدند. داعش مسئوليت اين حمله را برعهده گرفته است.
پاكستان بار ديگر شاهد يكي از بزرگ‌ترين انفجارهاي تروريستي بود كه طي آن صدها تن كشته و زخمي شدند. در يك انفجار انتحاري در شامگاه پنج‌شنبه در زيارتگاه صوفيان در ايالت سند در جنوب پاكستان دست كم ۷۵ نفر از جمله ۳۰ كودك كشته و ۲۵۰ تن ديگر زخمي شدند. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، درحالي كه جمعيت زيادي ازمردم در سالن اصلي مقبره اين زيارتگاه در حال عبادت بودند، عامل حمله انتحاري وارد اين سالن شده و خود را منفجر كرده است. سخنگوي خيريه پزشكي «ادي» در پاكستان گفت: «به نظر مي‌رسد كه عامل مهاجم بخش زنانه اين زيارتگاه در جنوب پاكستان را هدف قرار داده بود». يكي از مقامات ارشد پليس گفته كه احتمال دارد تعداد تلفات بيشتر شود.
به گفته نيروهاي بهداري پاكستان، از آنجا كه حال بسياري از مجروحان به شدت وخيم بوده، آنها را با هلي‌كوپتر به بيمارستان‌هاي شهرهاي بزرگ، از جمله كراچي منتقل كرده‌اند. يك شاهد عيني به يك شبكه تلويزيوني محلي گفته است، انفجار زماني رخ داد كه صدها نفر در اين زيارتگاه در حال سماع و رقص بودند. وي اضافه كرده است، پس از انفجار تنها چيزي كه مي‌توانستم ببينم جنازه بود، جسد زنان و كودكان. گروه تروريستي داعش با صدور بيانيه‌اي مسئوليت حمله را برعهده گرفت.گروه تروريستي داعش با صدور بيانيه‌اي مسئوليت حمله را برعهده گرفت. داعش مدعي شد كه تجمع «شيعيان» توسط اين عامل انتحاري هدف گرفته شد.

قمر باجوا، رئيس ارتش پاكستان در بيانيه‌اي اعلام كرد: هر خوني كه از ملت پاكستان ريخته شود، پايمال نمي‌شود و به آن پاسخ داده مي‌شود. ما بيش از اين صبر نمي‌كنيم و درمقابل كسي تسليم نمي‌شويم.  گروه تروريستي داعش با صدور بيانيه‌اي مسئوليت حمله را برعهده گرفت. به گزارش رويترز، انفجار انتحاري در نزديكي حرم «لعل شهباز قلندر» در ايالت «سند» مرگ‌بارترين حمله در دوسال گذشته در پاكستان به شمار مي‌رود.

 به گزارش دويچه وله، سني‌مذهبان پاكستان به شدت با صوفي‌هاي مسلمان مخالف هستند. به اماكن عبادي صوفي‌هاي پاكستان بارها حمله شده است. در نوامبر سال ۲۰۱۶ در بلوچستان پاكستان در پي حمله به يك زيارتگاه دست كم ۵۲ نفر كشته شدند. در پاكستان حداقل ۱۲ زيارتگاه بزرگ و مقدس براي صوفيان و تعداد زيادي زيارتگاه كوچك‌تر وجود دارد. در پي وقوع اين حمله انتحاري دولت اين كشور عمليات امنيتي گسترده‌اي را آغاز كرده است. به گزارش شبكه اسكاي نيوز، برخي مسئولان پاكستاني اعلام كردند در جريان عمليات‌هاي نيروهاي امنيتي اين كشور در پي انفجار تروريستي در زيارتگاه صوفيان در سند ۳۹ مظنون كشته شدند. رسانه‌هاي پاكستاني به نقل از مقامات دولت اين كشور اعلام كردند كه اين حمله در خاك افغانستان سازماندهي شده است.

روزنامه پاكستاني «داون نيوز» نيز نوشت كه مقامات سفارت افغانستان در اين كشور روز جمعه به دفتر مركزي ارتش پاكستان در راولپندي احضار شده‌اند. به گزارش بي بي سي، ارگ رياست جمهوري افغانستان با نشر خبرنامه‌اي ضمن محكوم كردن حمله به زيارتگاه صوفي‌ها، گفته است كه افغانستان سال‌ها است قرباني تروريسم بوده است. نواز شريف، نخست وزير پاكستان اين حمله را محكوم كرده و متعهد شده كه با عاملان آن مقابله خواهد كرد. وي از مردم كشورش خواسته است اجازه ندهند بين آنها تفرقه بيفتد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار