کد خبر: 839137
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
دادستان كل كشور:
حكم بابك زنجاني قطعي شده اما براي بازگرداندن پول‌هايي كه به جيب‌ زده و غالباً هم در خارج از كشور است تا اجراي حكم استرداد پول‌ها حكم اعدام وي اجرا نمي‌شود.
به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام منتظري، دادستان كل كشور روز پنج‌شنبه در حاشيه نشست «قوه قضائيه انقلابي» در جمع خبرنگاران افزود: تلاش بر اين است كه پول‌ها به بيت‌المال بازگردد و به بابك زنجاني هم گفته‌ايم بايد اين مسئله را در مرحله اهميت قرار دهد. دادستان كل كشور همچنين نقش فرد تازه دستگير شده در پرونده بابك زنجاني را مهم توصيف كرد و گفت: اين فرد از عناصر موثر در پرونده بابك زنجاني است و پرونده او در مرحله تحقيقات مقدماتي قرار دارد.

منتظري درباره اظهارات اخبر مبني بر آزادي سران فتنه، با بيان اين ضرب‌المثل كه «آفتاب آمد دليل آفتاب»، اظهار داشت: حركت سال 88 جريان فتنه و حمايت‌هاي دولتمردان امريكا از اين افراد، پشتوانه اصلي اين جريان و اينكه بي‌واسطه يا باواسطه در امريكا ريشه داشته را نشان داد. وي تصريح كرد: حمايت امروز دولت جديد امريكا از جريان و سران فتنه بيانگر تحت‌الحمايه امريكا بودن اين جريان است و دانسته يا نادانسته آبشخور اين حركت در امريكا قرار داشت.   دادستان كل كشور خطاب به افراد جزو اين جريان گفت: تنها راه بازگشت آقاياني كه جزو اين جريان بودند، عذرخواهي از ملت و توبه است و در اين صورت مي‌توانند به اقيانوس ملت بپيوندند.

منتظري يادآور شد: اما اگر بخواهند سر موضع خودشان باشند، قطعاً نظام از آنها نمي‌گذرد. دادستان كل كشور همچنين در پاسخ به اين سؤال كه چه تدبيري براي از بين رفتن مشكل پرونده بانك سرمايه و حل اختلاف بين دادگاه و دادسرا بايد انديشيده شود، گفت: اين اختلاف بين دادسرا و دادگاه بي‌معنا است و دادسرا در رتبه قضايي پايين‌تر از دادگاه قرار دارد و در نهايت اين دادگاه است كه حكم را صادر مي‌كند.  منتظري ادامه داد: البته دادستان به موجب قانون حق دارد در صورت تشخيص به مغاير بودن رأي دادگاه، رأي خود را اعمال يا از طريق دادستان كل از رياست قوه قضائيه درخواست اعمال ماده 477 كند.   وي همچنين در تشريح آخرين وضعيت پرونده املاك شهرداري تصريح كرد: پرونده به دادسرا رفته و دادسرا در اين زمينه تحقيقات لازم را انجام مي‌دهد. دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: البته به دليل گسترده بودن پرونده، بيش از 100 نفر تا به حال احضار شده‌اند و هنوز به مرحله صدور كيفرخواست براي افراد نرسيده است.

 منتظري يادآور شد: به نظر مي‌رسد در اين پرونده تعدادي احتمالاً مجرم شناخته و تعدادي هم مسلماً تبرئه شوند. وي درباره صادر شدن يا نشدن كيفرخواست در پرونده برخورد دو قطار در سمنان يادآور شد: اين پرونده نياز به تحقيقات وسيع دارد. وي افزود: بايد تحقيقات از لحاظ شناسايي مقصران و ميزان صدمات وارده تكميل شود و طولاني شدن پرونده‌هاي اينچنيني به دليل طي شدن اين فرآيند است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
بابك زنجاني تا بازگرداندن كامل پول‌ها اعدام نمي‌شود! خوبه دیگه زنجانی به خودش میگه چرا پول ها را برگردانم؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار