کد خبر: 839131
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
استان‌های جنوبی کشور در بحران سیل‌آسا
بارش‌باران، برف و جاري شدن سيلاب 11 استان دیگر كشور را درگير كرده است. این درحالی است که سد محمدآباد فارس خراب شده، رودخانه‌ها طغيان کرده‌اند، مسيرهاي کنارگذر شيراز مسدود شده، 78 واحد در جهرم کاملا ويران شده و بالگرد هلال‌احمر امکان پرواز ندارد.
بارش‌باران، برف و جاري شدن سيلاب 11 استان دیگر كشور را درگير كرده است. این درحالی است که سد محمدآباد فارس خراب شده، رودخانه‌ها طغيان کرده‌اند، مسيرهاي کنارگذر شيراز مسدود شده، 78 واحد در جهرم کاملا ويران شده و بالگرد هلال‌احمر امکان پرواز ندارد.
    
طغيان رودخانه‌ها در شيراز
بارش باران در استان فارس طغيان رودخانه‌ها را به همراه داشت. رمضان اميني، معاون خدمات شهري شيراز گفت: رودخانه‌هاي خشك و چنارراه‌دار در شيراز طغيان كردند و مسيرهاي كنار گذر در اين شهر مسدود شد.
 
تخليه كامل 5 روستا در جهرم
عليرضا صحراييان، فرماندار جهرم از تخليه كامل پنج روستاي اين شهرستان به علت بارش‌هاي اخير خبر داد و گفت: ساكنان اين روستا اسكان موقت داده شدند. وي افزود: به دليل حجم بالاي بارش در چند روز گذشته كه به حدود 400 ميليمتر مي‌رسد، خساراتي به واحدهاي مسكوني شهري و روستايي وارد شده است. فرماندار جهرم گفت: تا اين لحظه در كل شهرستان تعداد 3 هزار واحد آسيب ديده كه از اين تعداد ۷۰۰مورد تخريب كامل شده‌اند و نيازمند بازسازي هستند،  صحراییان همچنین از تخریب سد خاکی منطقه محمدآباد خبر داد و به ساکنان این مناطق برای حفاظت از جانشان هشدار داده است.
حسن فياض‌پور، مديركل مديريت بحران استان فارس هم گفت: يك موتورسوار به دليل توجه نكردن به مباحث ايمني و وارد شدن به مسير سيلاب در منطقه قصرقمشه جان خود را از دست داد.
  
قربانیان حادثه در آذربایجان
در جريان اين بارش‌ها دو عضو يك خانواده در يكي از روستاهاي اروميه جان باختند؛ دختر بچه‌اي هشت ساله در شهرستان خواف جان خود را از دست داد، موتورسواری در شهر قشم شیراز کشته شد و يك موتورسوار هم در شهرستان بستك ناپديد شده است. شاهين فتحي، معاون عمليات سازمان امداد و نجات گفت: استان‌هاي اصفهان، ايلام، فارس، تهران، خراسان‌رضوي، خراسان‌شمالي، خوزستان، بوشهر، كرمان، كهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان با بارش‌ها درگير بوده‌اند.
 بارش باران بي‌سابقه در استان آذربايجان‌غربي سبب بسته شدن جاده اصلي شاهين‌دژ به تكاب و مسدود شدن 508 راه روستايي شد. امدادگران همزمان با بارش‌هاي شديد در مسيرهاي ارتباطي حاضر شده و شروع به امدادرساني كردند. سقوط بهمن در يكي از روستاها هم جان دو عضو يك خانواده را گرفت. اين حادثه در روستاي برده سور سيلواناي اين شهرستان اتفاق افتاد كه در جريان آن سقوط بهمن روي خانه يكي از اهالي دو نفر از سه عضو يك خانواده را به كام مرگ كشاند. سومين نفر هم كه زخمي شده بود به بيمارستان منتقل شد.
  
مسدود شدن راه 1152 روستا در آذربايجان شرقي
بارش برف و كولاك راه ارتباطي يك‌هزار و 152 روستا را در آذربايجان‌شرقي مسدود كرد. رئيس مركز مديريت راه‌هاي اين استان اعلام كرد: شهرستان ميانه با 150 روستا، مسدود شدن راه ارتباطي يك هزار و 152 روستاي آذربايجان‌شرقي، هشترود با 130 روستا، شهرستان‌هاي اهر، بستان‌آباد و چاروايماق هر كدام با 120 روستا و شهرستان‌هاي سراب و مراغه هر كدام با 100 روستا بيشترين راه ارتباطي روستايي مسدود شده را دارند.
  
خسارت سيلاب به استان كرمان
بارش باران و برف در استان كرمان هم خسارات بسياري برجاي گذاشت. ابوالقاسم سيف‌اللهي، جانشين ستاد مديريت بحران استان كرمان ميزان خسارت‌هاي وارد شده به زيرساخت‌هاي استان را 72 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اين بارش‌ها به راه، برق، كشاورزي و ساختمان‌هاي مسكوني خسارت زده است و ارزيابي‌هاي بيشتر در اين باره ادامه دارد.
  
روستاها در معرض غرق شدن
معاون عمراني شهرستان سيرجان هم گفت: با توجه به حجم بالاي بارش‌ها در سيرجان تمام رودخانه‌هاي فصلي سرريز شده و بيم جاري‌شدن سيل و خطر در بيش از 10 روستا وجود دارد، اما تدابير لازم و آمادگي امدادرساني پيش‌بيني شده است. محسن آرش ادامه داد: تمام رودخانه‌هاي فصلي كه طي دو دهه گذشته خشك بودند امروز حجم آب آنها به حدي است كه بيم جاري‌شدن سيل می‌رود و خطر در بيش از 10 روستا را دارد .
   
نجات گرفتارشدگان سيلاب با امداد هوايي
بارش باران‌هاي بي‌امان در يك هفته گذشته خسارت زيادي هم به استان هرمزگان وارد كرد. دو روز قبل همزمان با افزايش بارندگي‌ها و جاري شدن سيلاب امدادگران 31 نفر را كه در محاصره آب قرار گرفته بودند با بالگرد نجات دادند. شدت بارش در برخي مناطق به حدي بوده كه موجب تعطيلي مدارس، طغيان رودخانه‌ها، قطع راه‌هاي ارتباطي، تعطيلي فعاليت بنادر مسافري و تأخير در انجام پروازها و تخليه خانه‌هاي روستايي غيرايمن شد.   
  
گیلان تعطیل شد
بارش برف همچنين منجر به تعطيلي همه مدارس و دانشگاه‌هاي گيلان شد. اداره كل مديريت بحران استانداري گيلان با اشاره به شدت بارش برف و برودت هوا در استان گيلان، اعلام كرد: فعاليت آموزشي همه مدارس استان در تمامي مقاطع تحصيلي و همچنين تمامي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي امروز تعطيل است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
شما با خدا هم از سر قدرت حرف می زنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار