کد خبر: 839122
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
خطيب جمعه تهران خطاب به مسئولان اجرايي:
خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه اگر مردم در صحنه حضور دارند بدين معني نيست كه از مسئولين گله‌مند نيستند، گفت: مردم با تلخي‌هايي از جمله مسئله ركود، گراني، بيكاري، شيوع اعتياد و تبعيض دست و پنجه نرم مي‌كنند.
حجت‌الاسلام كاظم صديقي با بيان اينكه حضور حماسي مردم در 22 بهمن سبب اعتراف دشمنان شد، گفت: هيچ سالي دشمنان به مانند امسال اعتراف به حضور ميليوني مردم نداشتند، استقامت شما مردم، آنها را به عقب راند تا به عظمت شما اعتراف كنند. وي خاطرنشان كرد: همه بدانند مردم، انقلاب‌شان، انقلاب فقاهتي، ولايتي، حسيني و اسلامي است و انقلاب اسلامي با رهبري صاحب ولايت رخ داده است. اگر مردم حضوري اينچنيني دارند بدين معني است كه مي‌خواهند بگويند ما خودمان انقلاب كرديم، ‌صاحب، ‌نگهبان، ‌سپر و فدايي انقلاب خودمان هستيم. خطيب موقت نماز جمعه تهران در همين خصوص گفت: اگر مردم در صحنه حضور دارند بدين معني نيست كه از مسئولين گله‌مند نيستند، مردم با تلخي‌هايي از جمله مسئله ركود، گراني، بيكاري، شيوع اعتياد و تبعيض دست و پنجه نرم مي‌كنند. بعضي موارد ديگر نيز وجود دارد كه بنده خجالت مي‌كشم آن موارد را در تريبون نماز جمعه بيان كنم.

صديقي با اشاره به انسجام ملي و همدلي مردم با يكديگر گفت: اين همدلي معنوي و انقلابي مردم نشان داد كه حرف بعضي‌ها كه باز هم گويا مي‌خواهند اعلام موجوديت كنند كه در فتنه سهم داشتند و زيان‌هاي غيرقابل جبران در فتنه 88 به اين مردم وارد كردند، انگار باز زبان‌شان دراز شده است و مي‌گويند آشتي ملي!
وي ادامه داد: با حضور فراگير ملي انواع مختلف مردم در يك حضور حماسي، چه كسي مي‌خواهد با چه كسي آشتي كند؟ چه كسي با چه كسي قهر بوده؟ اينها يك امت‌ هستند، يك امام دارند و آناني كه با امامت و مردم نساختند و فتنه كردند و بسيجي را برهنه و كتك زدند به حضرت سيدالشهدا (ع) جسارت كردند، اصل نظام را قبول نداشتند و شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند و انواع هتاكي‌ها را به مقدسات و شعائر اسلام و انقلاب كردند حال آنها آمده‌اند و مي‌گويند آشتي ملي! مردم با شما هرگز آشتي نخواهند كرد.
  
مي‌خواهند ذهن ما را از برجام بي‌خاصيت منحرف كنند
خطيب جمعه تهران در ادامه با بيان اينكه برخي مي‌گويند اگر برجام نبود وقوع جنگ ضروري بود، گفت: اين يك فريب و دروغ است. اگر دنيا با ما نمي‌جنگد توان جنگ در خودش نمي‌بيند. اگر امريكا و قدرت‌هاي استكباري به ما حمله نمي‌كنند معلول اقتدار، روحيه ديني و حكم جهاد واقعي و معقول اهل بيتي ما است.  صديقي افزود: امروز قدرت هفتم نظامي جهان را داريم و از اين باب سربلنديم بر همين اساس دشمنان مي‌خواهند افكار ما را از برجامي كه خاصيتي نداشت به موضوع جنگ توجه بدهند كه لااقل اين خاصيت را داشت كه شما وارد جنگ نشديد.
  
مسئولان توضيح دهند براي مردم چه كرده‌اند
خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه بر مسئولين ما اداي دين به مردمي كه در 22‌بهمن به صحنه آمدند واجب است، گفت: مردم در 22‌بهمن به شما مسئولين امنيت و دلگرمي دادند، ‌تكيه‌گاه شما اين مردم‌ هستند. هم براي اينكه اين مردم را در جايگاه خودشان مورد اكرام قرار دهيد بايد به مشكلات اقتصادي و معيشتي اين مردم حساسيت نشان دهيد. صديقي تصريح كرد: نگوييد چه بايد بكنيم بياييد توضيح دهيد كه چه كرده‌ايد، ‌چيزي را بگوييد كه مردم در زندگي‌ خودشان لمس كنند و الا مدام شما آمار دهيد، آمارهاي شما رسانه‌اي است، مردم به جيب و سفره‌شان نگاه مي‌كنند. بايد براي جوانان بيكار چاره‌اي بينديشيد.
وي خاطرنشان كرد: براي شبكه‌هاي اجتماعي نيز اقدامي نكرده و اين سيل بنيان‌ كن آمده است و خطر جدي است بايد براي اينها چاره‌اي بينديشيد.
  
شكست در انتظار حكام وابسته بحرين
خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به انقلاب مردم بحرين گفت: مردم بحرين ششمين سال انقلاب خود را مي‌گذرانند. اين همه سركوب، شكنجه و شهيد توسط حكومت وابسته به‌وجود آمده است. مردم بحرين محكم‌تر و آتشين‌تر از سال‌هاي قبل به صحنه آمدند. وي افزود: مردم بحرين يك رأي مي‌خواهند، استقلال مي‌خواهند، استبداد را نمي‌پذيرند و اينها قطعا پيروز هستند و شما با اين ظلم‌هايتان هم در پيشگاه خدا مغضوب‌ هستيد و هم شكست در انتظار شما است و نابودي شما نزديك است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در پايان پيرامون جنايت آل سعود نسبت به مردم يمن گفت: تا چه زماني مي‌خواهيد كودك بكشيد، ‌مجلس عزاي بانوان را به خاك و خون كشيدند. لعنت بر اين سازمان ملل و فضاهايي كه يك روز رژيم آل سعود را كودك كش اعلام مي‌كند و بعد رشوه دادند و رئيس سازمان ملل اين اسم را برداشت چه رسوايي بالاتر از اين.

نقش كليدي صهيونيست‌ها در تقويت تروريسم منطقه
رژيم صهيونيستي نقشي كليدي در تقويت تروريسم منطقه ايفا مي‌كند تا جايي كه مجروحان گروه‌هاي تكفيري را به بيمارستان‌هاي خود منتقل و با افتخار از آنها عيادت مي‌كند.
كاظم جلالي، رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه از برگزاري ششمين كنفرانس بين‌المللي مردم مظلوم فلسطين در هفته جاري به ميزباني مجلس خبر داد و در خصوص ضرورت تشكيل اين كنفرانس گفت: ما در جهان با واقعيت‌هاي تلخي مواجهيم، هر چند در اين ميان با كاميابي‌ها و شيريني‌هايي نيز برخورد مي‌كنيم، اگر همه اين موارد را بازخواني كنيم مي‌توانيم به يك نتيجه برسيم و آن اين است كه كنفرانس مذكور در يكي از بهترين‌ شرايط برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينكه واقعيت تلخي كه در منطقه غرب آسيا حاكم است اين‌روزها به شكل آشوب در اين منطقه نمود پيدا كرده است و با اسفناك‌ترين شكل خود يعني منازعات دروني، خشونت، تروريسم، جنگ‌هاي نيابتي و اشغال مواجه شده است، اظهارداشت: اين جنايات در حالي صورت مي‌گيرد كه قرباني اصلي آن ملت‌هاي مسلمان هستند. جلالي به بلوك‌بندي‌هاي ايجاد شده در منطقه غرب آسيا اشاره كرد و بيان داشت: هم اكنون با بروز اين اتفاقات دو نوع بلوك‌بندي ايجاد شده كه زمينه‌ساز از بين بردن وحدت مسلمان و دخالت‌ غربي‌ها شده، گويا حكام مرتجع دو قاعده نفي سبيل و اخوت را فراموش كرده‌اند. وي با اشاره به نقش پررنگ امريكا و اسرائيل در بحران‌هاي منطقه غرب آسيا تصريح كرد: اين وقايع را جريان‌هاي استكباري و صهيونيسم با ايجاد فضايي به عنوان جلوه‌اي عيني از اسلام نشان مي‌دهند و مي‌خواهند با اين كار موجبات اسلام گريزي و اسلام هراسي را فراهم كنند، اما در اين خصوص مقام معظم رهبري با نگارش نامه‌اي به جوانان غربي از واقعيت وجودي اسلام كه اين روزها به صورت تحليلي توسط غرب ايجاد شده است پرده‌برداري و تأكيد كردند كه اسلام، دين خشونت نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار