کد خبر: 839119
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
در حالي كه برخي منابع وزارت امور خارجه از مشكل مالي ميان ايران و عمان خبر داده‌اند واكنش رئيس كل بانك مركزي به وجود منابع بلوكه‌شده در عمان اين بود: در عمان پول بلوكه‌شده نداريم.
به گزارش «جوان» ولي‌الله سيف در ادامه گفته است: بخشي از منابع آزاد شده به صورت سپرده نزد بانك مركزي عمان بود كه امكان استفاده به هر صورتي كه لازم باشد را داشته‌ايم. تا كنون نيز به تدريج مبالغي از آن مورد استفاده قرار گرفته و ترتيبي اتخاذ شد كه بتوانيم در مورد بقيه آن هم متناسب با نيازهايمان با سهولت بيشتري اقدام كنيم!

وي افزوده است: در مذاكراتي كه در عمان با رئيس كل بانك مركزي اين كشور داشتم، زمينه‌هاي همكاري‌هاي دوجانبه بين بانك‌هاي مركزي و همچنين توسعه ارتباطات بانك‌هاي تجاري دو كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت. سيف برقراري مكانيسم حساب مخصوص براي تسويه مبادلات في مابين با پول‌هاي ملي دو كشور و اتصال سوئيچ ملي كارت‌هاي بانكي دو كشور را محور ديگر مذاكره با مقامات بانكي عمان اعلام كرد. رئيس كل بانك مركزي كشورمان ادامه داد: با توجه به ظرفيت بالاي همكاري‌هاي اقتصادي و بانكي بين دو كشور، در اين مذاكرات عرصه‌هاي مختلف همكاري مورد بحث و تفاهم قرار گرفت و توافق شد متن تفاهمنامه اجرايي مناسب كه در بر گيرنده تمامي زمينه‌هاي همكاري‌ بانكي و پولي باشد، تهيه و در نشستي كه به زودي در تهران برگزار خواهد شد بين رؤساي كل بانك‌هاي مركزي دو كشور به امضا برسد. وي همچنين افزوده است: بانك مركزي عمان زماني كه مشكل جابه‌جايي منابع آزاد شده، قبل از اجراي برجام را داشتيم با ما همكاري كرد و با آنها توانستيم مشكل را برطرف كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار