کد خبر: 839072
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
مديرکل دفتر امور اجتماعي استانداري مرکزي خبر داد:
مديرکل دفتر امور اجتماعي استانداري مرکزي گفت: 10 محله شهري در استان مرکزي در قالب طرح توانمندسازي وبهسازي محلات ساماندهي مي شود.

مديرکل دفتر امور اجتماعي استانداري مرکزي گفت: 10 محله شهري در استان مرکزي در قالب طرح توانمندسازي وبهسازي محلات ساماندهي مي شود.

غلامرضا فتح آبادي مديرکل دفتر امور اجتماعي استانداري مرکزي در کارگروه اجتماعي استان مرکزي اظهار کرد: براساس تصميمات کلان ملي، 2 هزار و 700 محله در کشور در اقدامي مشترک با دستگاه هاي اجرايي طرح توانمندسازي و بهسازي محلات دنبال خواهد شد.

وي افزود: سهم استان مرکزي از اين طرح بهسازي 10 محله شامل چهار محله در اراک، سه محله در ساوه و سه محله در شهر خمين است که بايد با کمک دستگاه هاي اجرايي برنامه هاي مدون تدوين شود.

وي عنوان کرد: يکي از مشکلات کنوني در استان مرکزي وجود روستاهاي حاشيه شهرهاست که احتمال ايجاد سکونتگاه هاي غيررسمي را افزايش مي دهند.

فتح آبادي گفت: ساخت و سازهاي غيرمجاز در اين روستاها بستري براي افزايش کانون هاي سکونتگاهي غيررسمي است و در اراک روستاي نظم آباد يکي از اين مناطق محسوب مي شود که درصورت بي برنامگي در آينده معضلي را براي اراک خواهد بود.

وي بيان کرد: در اين راستا بايد دستگاه هاي اجرايي با اختصاص 20 درصد از برنامه هاي خود بايد براي رفع آسيب هاي اجتماعي و کنترل سکونتگاه هاي غيررسمي که 10 درصد جمعيت استان را در خود جاي داده اند گام بردارند.

وي تاکيد کرد: رسيدگي به وضعيت اين شهروندان که با مشکلات اجتماعي و اقتصادي متعددي دست به گريبان هستندضروريست و با توجه به اينکه دغدغه اولويت دار کشور آسيب هاي اجتماعي تعيين شده د بايد در خصوص محلات حاشيه نشين اقدام فوق العاده شود.

مديرکل دفتر امور اجتماعي استانداري مرکزي اضافه کرد: دفتر محله يکي از اقدامات شهرداري در سکونتگاه هاي غيررسمي بود که به تازگي به تعطيلي انجاميده است و بايد فعاليت مجدد آن در دستور کار قرار گيرد.

وي تصريح کرد: در ساماندهي سکونتگاه هاي غيررسمي در دنيا نقش مردم انکارناپذير است و بايد در اين راستا از ظرفيت سمن ها بهره کافي را برد.

فتح آبادي با اشاره به مصوبه اين کارگروه مبني بر استقرار نيرويي از بيمه سلامت در مناطق حاشيه اي و انجام اقدامات لازم جهت بيمه شدن اين افراد،گفت: اين پيشنهاد 2 ماه گذشته در کارگروه به تصويب رسيد که تاکنون توسط بيمه سلامت عملي نشده است.

وي عنوان کرد: اين مصوبه با محوريت فرمانداري اراک دنبال مي شود و در صورت کمبود نيرو براي انجام کار توسط فرمانداري تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار