کد خبر: 839063
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان :
اردو های جهادی طی سال جاری در مناطق محروم شهرستان های فریدونشهر، چادگان و یاسوج توسط اردوگاه های جهادی برادر و خواهر به ظرفیت بیش از چهار هزار 500 نفر روز اجرا شده است.

·          قدمت سازمان بسیج سازندگی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران با دستور تشکیل جهاد سازندگی توسط امام خمینی (ره) می باشد. ادغام وزارتخانه هاد سازندگی و کشاورزی با وزارت خانه و وزارت جهاد کشاورزی در سال 1379 صورت گرفت که در همان سال سازمان بسیج سازندگی به دستور رهبر انقلاب تشکیل شد تا به تمام مردم در نقاط مختلف و محروم کشور خدمت رسانی کند. قانونی در سال 1389 در کشور تصویب شد که به دستگاه های دولتی اجازه می داد تا پروژه های محرومیت زدایی خود را به بسیج سازندگی ارائه کنند.

سرهنگ رضایی در خصوص فعالیت های بسیج سازندگی اظهار کرد: بسیج سازندگی دو عنوان برنامه مهم محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود دارد. بسیج سازندگی در سال های اخیر علاوه بر محرومت زدایی که از سال های گذشته نیز موظف به اجرای بوده است عنوان مهم دیگری بر اساس رهنمود های رهبر معظم انقلاب به وظایف سازمان بسیج سازندگی اضافه شد. اقتصادی مقاومتی کلمه ای است که حدود یک دهه است که از رهبر انقلاب می شنویم و بسیج سازندگی موظف به انجام اقدامات در این زمینه شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در خصوص فعالیت های انجام شده توسط بسیج سازندگی این ناحیه گفت: اردو های یکروزه یکی از پر رونق ترین برنامه های ناحیه امام رضا (ع) بوده که با استفاده از حلقه های صالحین و به ظرفیت بیش از دو هزار نفر روز اردو برگزار شد. این اردو ها در عرصه های کشاورزی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت حوزه های مقاومت بسیج برادر و خواهر همچنین حوزه های دانش آموزی و کلیه اقشار بسیج انجام شده است.

وی ادامه داد: اردو های جهادی سه روزه نیز توسط کانون بسیج مهندسین برگزار شد که این اردو ها به ظرفیت 96 نفر روز بوده که جهت توجیه کشاورزی صنعتی بجای سنتی و همکاری و همیاری با کشاورزان مناطق محروم برگزار شده است.

رضایی با اشاره به برگزاری اردوهای هفت روزه گفت: این اردو های جهادی طی سال جاری در مناطق محروم شهرستان های  فریدونشهر، چادگان و یاسوج توسط اردوگاه های جهادی برادر و خواهر به ظرفیت بیش از چهار هزار 500 نفر روز اجرا شده است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت این اردو های یک هفته ای در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی فعالیت شده و همچنین فعالیت در مناطق کمتر توسعه یافته غرب اصفهان نیز توسط اردوگاه های جهادی خواهر انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در خصوص طرح هجرت بسیج گفت: طی سال جاری اردو های 10 روزه ی هجرت دانش آموزی نیز با ظرفیت سه هزار و 700 نفر روز توسط بسیج دانش آموزی این ناحیه برگزار گردید.

وی افرود: ناحیه امام رضا (ع) با همکاری نواحی یک، سه و پنج اداره آموزش و پروش در این طرح توانست زیباسازی، بهسازی و مرمت 34 باب مدرسه را به انجام برساند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار