کد خبر: 839055
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان :
اصفهان بیش از 2000 واحد سنگبری در حال فعالیت دارد اما هیچ حمایتی در جهت به روز رسانی واحدهای تولیدی در استان نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در همایش وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی، اظهار داشت: اصفهان، یک استان معدنی است که بیش از دو هزار واحد سنگبری در آن در حال فعالیت است.

عبدالوهاب سهل آبادی اعلام کرد: با این وجود حمایتی از این استان و واحدهای تولیدی آن برای به روز رسانی نمی شود و آنها هنوز هم با ابزار و وسایل اولیه کار می‌کنند.

وی تاکید کرد: گرفتن ارزش افزوده و مالیات، کمر تولیدکنندگان، معدنکاران و سنگبری‌های اصفهان را زیر بار خود خم کرده است و در حالی که آنها چک‌های یکساله برای وصول مطالبات خود دارند باید سه ماه یکبار ارزش افزوده بپردازند وبا این روند واحد سنگبری نشانگیری ورشکستگس بعدی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این همایش مشکلات معدن را فراوان توصیف کرد و اعلام داشت: تاکنون ۱۲۰ واحد، مجوز تعطیلی دریافت کرده‌اند و ۱۵۰ واحد دیگر نیز با مشکلات متعددی مواجه هستند که تلاش می‌شود از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شود.

اسرافیل احمدیه با اشاره به وجود ۹ هزار و ۲۰۰ پروانه بهره برداری صنعتی در استان گفت: دو هزار و ۵۰۰ مورد از این واحدها در بخش معدن فعال هستند که ۱۴۲ هزار میلیارد ریال از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کل استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اشتغال بخش معدن در استان را ۸۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود پنج هزار و ۸۰۰ جواز تأسیس در استان وجود دارد ودرتلاش هستیم برای حدود ۱۸۰ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کنیم.

وی به مشکلات تأمین سوخت واحدهای معدنی نیز اشاره‌ کرد و گفت: سختگیری‌هایی در استان در این زمینه وجود دارد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار