کد خبر: 839053
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
معاون آموزش و پرورش سمنان خبر داد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از تحصیل حدود هفت هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در مدارس این استان خبر داد.
غفار محمدی در جلسه مشترک نمایندگان یونیسف، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان با حضور نمایندگان و معاونان دستگاه‌ها که در مرکز آموزشی کودکان اتباع خارجی آسیب‌پذیر در شهرستان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت ارائه خدمات بر تمام دانش‌آموزان ایرانی و خارجی را بر خود فرض دانسته و ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به تحصیل 6 هزار و 959 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس استان سمنان افزود: در برخی مدارس استان، بیش از 60 درصد جمعیت دانش‌آموزی را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که این مدارس به لحاظ آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و ... نیازمند توجه خاص هستند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: چهار هزار و 780 دانش‌آموز اتباع خارجی در دوره ابتدایی، یک هزار و 349 دانش‌آموز در دوره متوسطه اول و 830 دانش‌آموز تبعه خارجی در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: ما در مدارس سعی داریم نیازهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان اتباع را با حفظ تکریم ملیت‌ها و ارزش‌های آنان برآورده سازیم.
محمدی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش ضامن آموزش باکیفیت برای همه دانش‌آموزان و افراد جامعه است، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت استان تلاش خود را برای جذب و پوشش تحصیلی همه افراد واجد شرایط در حوزه معاونت آموزشی و سوادآموزی به کار گرفته است تا واجدین شرایط بتوانند در راستای تحقق عدالت آموزشی و فرمایشات مقام معظم رهبری، از نعمت تحصیل و سواد بهره‌مند شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر لزوم تقویت مهارت‌های مورد نیاز به‌ویژه مهارت‌های کلامی در دانش‌آموزان اتباع خارجی، به لزوم توسعه دوره پیش‌دبستانی بین دانش‌آموزان و خانواده‌های اتباع خارجی اشاره کرد و افزود: مکاتبات لازم با سایر نهادها در خصوص اهمیت استقرار مناسب با هدف جذب نوآموزان اتباع خارجی صورت گرفته است و آموزش و پرورش استان از همه مؤسسات که به صورتی قانونمند در راستای تسهیل در امر آموزش کودکان اتباع خارجی گام برمی‌دارند، حمایت خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر