کد خبر: 839049
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
دادستان مرکز استان خبرداد:
دادستان مرکز استان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان از 200هزار مورد تذکر لسانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون تنها در مرکز این استان خبر داد.
 حیدر آسیابی در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد،اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون به‌طور متوسط 40 نفر از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در اماکن عمومی مرکز استان تذکر لسانی دادند و خوشبختانه اثرات مثبت این فعالیت‌ها امروز در سطح جامعه کاملا محسوس است.
وی با بیان اینکه آمرین به معروف و ناهیان از منکر امسال 54 هزار نفر ساعت ماموریت انجام دادند افزود: ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان در یک‌سال اخیر توجه بسیار ویژه‌ای به آموزش آمرین به معروف و ناهیان از منکر داشته است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان از تلاش در جهت افزایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر در سطح استان و آموزش آنها خبر داد و گفت: امسال 1400 آمر به معروف و ناهی از منکر جذب شده‌اند.
وی از فعال‌سازی شورای امر به معروف در همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌های عمومی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون علاوه بر چهار جلسه ستاد، 41 جلسه شورای معاونین ستاد در سطح استان برگزار و در آنها 75 موضوع کلی مطرح و 185 مصوبه به تصویب رسیده است. ضمن اینکه ستاد اصلی نیز که سیاست‌گذاری‌های کلان را انجام می‌دهد 14 مصوبه کلی داشته است.
دادستان آسیابی از الزام دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی به ایجاد شورای امربه معروف و نهی از منکر و اجرایی شدن مصوبات آن خبر داد و افزود: در حال حاضر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در 85 دستگاه اداری، اجرایی، قضایی و...استان تشکیل شده است.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد در سال‌جاری گفت: برگزاری همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر، گردهمایی 700 آمر به معروف استان، تجلیل از فعالان امربه معروف و نهی از منکر، تجلیل از خانواده شهید امر به معروف و نهی از منکر استان، معرفی دستگاه‌های برتر امر به معروف و نهی از منکر استان، همایش آموزشی سربازان وظیفه، نشیت طلایه‌داران امربه معروف و نهی از منکر استان، اجرای طرح سالم‌سازی محیط پیرامونی مدارس دخترانه،برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و ...از مهمترین برنامه‌های ستاد استانی در سال 95 بوده است.
دادستان مرکز استان با بیان اینکه فعالیت ستاد تنها محدود به تذکر لسانی نبوده اضافه کرد: در همین راستا امسال 12 پرونده قضایی از طریق این ستاد و شوراهای امربه معروف در استان به صلح و سازش رسیدند و پرونده از دستورکار دستگاه قضایی خارج شده است.
وی از ارائه 3830 نفرساعت آموزش فقه‌بازار به اصناف سمنانی خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی دفتر بانوان ستاد، کارگاه‌های عفاف و حجاب، تقدیر از دختران محجبه استان، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی،ارائه 92 هزار نفر آموزش و...از دیگر اقدامات امسال ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان سمنان بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر