کد خبر: 839046
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: امروزه غرب گرایی افراطی مهم ترین آسیب شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.
محمد رضا سوقندی در آئین اختتامیه نهمین سوگواره ملی و دومین سوگواره بین‌المللی عکس مهر محرم در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان، گفت: از هم پاشیده شدن بنیان خانواده ها یکی از نتیجه‌های غرب‌گرایی افراطی در فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی در شرایط کنونی است.
وی افزود: هنرمندان با تولیدات محتوایی مناسب می توانند فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنند.
سوقندی با اشاره به اینکه مردم نیاز به سواد رسانه ای و مراکز مشاوره برای هر چه بهتر شدن این فضا و شرایط دارند، بیان کرد: باید بستر حضور هنرمندان نخبگان و نویسندگان برای تولید علم، دانش بومی و گفتمان در کنترل این فضا مهیا شود.
وی بیان داشت: راه نجات بخش مردم در این فضای مجازی دربرابر اطلاعات سیاه و دسته بندی نشده، حضور هنرمندان و شناخت زبان رسانه است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یاد آورشد: فرهنگ عاشورایی در طول تاریخ با خطابه خوانی، مرثیه سرایی، هنر نمایش، تعزیه، شعر و مدیحه سرایی با توان و ظرفیت هنرمندان ماندگار شده است‌ و نشان می دهد که هنرمندان و استفاده از هنر خلاقانه بهترین راه ماندگارشدن فرهنگ است.
در این آیین سید مرتضی موسویان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمد رضا خباز استاندار، سیدعباس دانایی فرماندار و جمعی از مسوولان و هنرمندان استان و شهرستان سمنان حضور داشتند و برترین‌های این سوگواره در بخش استانی، ملی و بین المللی معرفی شدند.
نمایشگاهی از آثار نهمین سوگواره ملی و دومین سوگواره بین المللی عکس مهر محرم از شنبه بیست و سوم تا بیست و هفتم بهمن 95 در مجتمع فرهنگی هنری کومش برپا بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار