کد خبر: 839045
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
فرماندار آرادان:
فرماندار آرادان گفت: 11 کیلومتر کانال کشی برای جلوگیری از هدررفت آب در حوزه حبله رود طی یک سال گذشته اجرا شده است.
سعید افشار نادری افزود: بیشترین اعتبارت شهرستان آرادان مربوط حوزه آب و خاک، جهاد کشاورزی و آبخیزداری بوده است و تا کنون 52 تشکل مردمی برای مدیریت جامع آبخیزداری منطقه حبله رود و معیشت پایدار برای مردم تشکیل شده است.
وی بیان داشت: این طرح با هدف توانمند سازی روستاها از سال 76 با هدف مشارکت مردم برای بهبود معیشت آنان آغاز شده است.
وی با اشاره به 2 تهدید حوزه آب و خاک حبله رود اشاره کرد و گفت: بکر بودن این مناطق و جاذبه های مناطق ییلاقی باعث مهاجرت مردم تهران به این مناطق و تغییر کاربری و تصرفات اراضی شده است.
افشارنادری افزود: در سال 95 هزار و 500 هکتار باریجه در شهرستان گرمسار انجام شده و کشت چهار هزار هکتار در دستور کار قراردارد.
وی با اشاره برخی مشکلات شهرستان آرادان ادامه داد: واگذاری تعاونی های مسکن برای احداث مسکن، احداث معادن و نبود هماهنگی بین بخشی، از دیگر چالش های این حوزه است که اگر مدیریت نشود به مشکل دچار خواهد شد.
فرماندار آرادان با بیان این که حیات منطقه پایین دست حبله رود به بهره برداری از آب منطقه بالا دست وابسته است، خاطرنشان کرد: ارتباط و هم افزایی مسوولان و مردم برای بهره برداری و توجه به پایین دست با توجه به شکل‌گیری کارگروه ها به وجود آمده است.
طرح بین المللی حبله رود با مساحت یک میلیون 200 هزار هکتاری در 2 استان تهران سمنان با پنج شهرستان و 700 پارچه آبادی در حال اجرا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار