کد خبر: 839030
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
قائم مقام مدیر عامل منطقه آزاد ارس در مرکز خداآفرین سرمایه گذاری 70 هزار میلیارد ریالی در بخش کشاورزی محدوده قلی بیگلو اين منطقه خبر داد.

جعفر ملکی در جمع اهالی خداآفرین با اشاره به اراضی 24 هزار هکتاری کشاورزی و حاصل خیز در محدوده قلی بیگلو گفت: این محدوده با کاربری کشاورزی و صنایع تبدیلی به کشت و صنعت خوشه صبا وابسته به شرکت آب‌بران واگذار شده است.

وی افزود: شرکت سرمایه گذار با استفاده از تکنولوژی نوین برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و بهره مندی از مزیت های اقتصادی این صنعت نسبت به کشت و راه اندازی صنایع تبدیلی در اراضی مستعد و حاصلخیز محدوده قلی بیگلو در مرز ایران و آذربایجان اقدام خواهد کرد.

ملکی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس برای بهبود زیرساخت‌های این محدوده در حوزه‌های گردشگری، تفریحی، ورزشی، خدماتی و رفاهی عزم جدی دارد، گفت: پروژه‌های عمرانی و خدماتی همچون مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کمپ عشایری و طوعلی، پارک ساحلی و ساماندهی سایت قایقرانی و میدان جانانلو بیانگر عزم و اراده سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه خداآفرین است.

وی توجه به مشکلات مدارس و ارتقای کیفیت آموزشی در داخل محدوده را یکی از دغدغه های اصلی و مهم منطقه آزاد ارس در حوزه فرهنگی و آموزشی دانست و گفت: امسال علاوه بر کمک‌های مالی که بطور معمول هر سال برای مدارس صورت می‌گیرد، اعتبار لازم برای راه‌اندازی سیستم آموزشی هوشمند در مدارس داخل محدوده خداآفرین تخصیص یافته و اکنون بیشتر مدارس این محدوده هوشمند شده و بقیه نیز در حال هوشمندسازی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار