کد خبر: 839008
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
عضو شوراي علماي بحرين در بازديد از نمايشگاها رسانه‌هاي ديجيتال
محمد خجسته گفت: يكي از مظلوم‌ترين انقلاب‌هايي كه در منطقه رخ داد همين انقلاب بحرين بود. همه انقلاب‌ها در رسانه‌ها مطرح بودند و همه دنيا آن را تاييد مي‌كردند به جز انقلاب بحرين كه از روز اول سعي كردند چهره انقلاب بحرين را عوض كنند و آن را به عنوان يك انقلاب طايفه‌اي و مذهبي نمايش دهند.
انقلاب بحرين مظلوم‌ترين انقلاب است/شيخ عيسي قاسم خواهان دموكراسي در بحرين استجوان‌آنلاين: محمد خجسته، عضو شوراي علماي بحرين در حاشيه  بازديد از چهارمين دوره نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي در خصوص انقلاب بحرين گفت: در دوره بيداري اسلامي، انقلاب بحرين تنها انقلابي است كه بعد از 6 سال هنوز از هدف خود منحرف نشده است، در حالي كه اكثر نهضت‌هاي كشورهاي ديگر، از آن خواسته اوليه خود منحرف شدند.
 
 
خجسته ادامه داد: يكي از مظلوم‌ترين انقلاب‌هايي كه در منطقه رخ داد همين انقلاب بحرين بود. همه انقلاب‌ها در رسانه‌ها مطرح بودند و همه دنيا آن را تاييد مي‌كردند به جز انقلاب بحرين كه از روز اول سعي كردند چهره انقلاب بحرين را عوض كنند و آن را به عنوان يك انقلاب طايفه‌اي و مذهبي نمايش دهند.  
 
اين عضو شوراي علماي بحرين با اشاره به تعداد شهداي بحرين و مقصد اين انقلاب گفت: از اولين روزي كه مردم به خيابان‌ها آمدند،‌ اولين شهيد در راه انقلاب هم داده شد. مردم با گل مقابل نيروهاي امنيتي ايستادند اما نيروهاي امنيتي با گلوله پاسخ مردم را دادند و با اولين شهيد در اين نهضت، اصرار مردم در ماندن در اين راه بيشتر شد و تاكنون 180 شهيد داده و براي جمعيتي مثل بحرين كه كل جمعيت آن 600 هزار نفر است، 180 شهيد كم نيست.
 
وي در خصوص خواسته‌هاي مردمي بحرين گفت: اكنون دو رويكرد در بحرين به وجود آمده؛ ابتدا اينكه برخي از مردم خواسته‌شان اين است كه كل نظام را تغيير دهند، اما خواسته اكثريت مردم در همين حد است كه يك كشور دموكراسي بر اساس دموكراسي‌هاي متمدن دنيا داشته باشند و در واقع حكومت را مردم انتخاب كنند و قانوني كه وضع مي‌شود براي همه مردم يكسان باشد.
 
خجسته با اشاره به سلب تابعيت شيخ عيسي احمد قاسم گفت: شيخ عيسي يك بحريني اصيل است و از روز اول معتقد بود اگر به اين نظام شرعيت داده شد بايد تا آخر رفت و با تثبيت راي مردم، نظام آل خليفه در دنيا يك نظام دموكراسي، روشنفكر و متمدني معرفي مي‌شود و تا خلاف آن ثابت شود، سخت است. شيخ از ابتداي نهضت قدم به قدم با مردم بود و در عين حال خواسته‌هاي مردم يا آن مشكلات موجود را در خطبه‌ها بيان مي‌كرد و از ابتدا خواستار اصلاحاتي با روش مسالمت آميز بود.
 
وي افزود: شيخ عيسي قاسم نه فقط خواستار اصلاحات با روش مسالمت‌آميز بود بلكه از افرادي بود كه در مدت اين 6 سال باعث شد كه كشور به طرف خشونت و عمل مسلح نرود و اگر او نبود واقعا وضعيت بحرين عوض مي‌شد. يكي از نكاتي كه امروز شيخ عيسي قاسم را با وجود اينكه خواستار اصلاحات بود، مورد هدف قرار گرفته، اين است كه سرسخت برخورد مي‌كند و پادشاه فعلي بحرين هم او را فرد سرسختي توصيف مي‌كند. شيخ عيسي از روز اول براي آينده يك طرح دقيق داشت و اين طرح كل برنامه نظام را به هم ريخت و پس از بازگشت به بحرين مجلس اسلامي علمايي تشكيل داد، بزرگ‌ترين مجلسي بود كه تمام علماي شيعه را تحت پوشش قرار داد.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار