کد خبر: 839007
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: اصلاح هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری براساس منویات مقام معظم رهبری و بر مبنای اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در آیین تقدیم لایحه بودجه سال 96 شهرداری، مناطق و سازمان‌های وابسته به شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: لایحه بودجه سال 96 با پیوست فرهنگی و اجتماعی امروز به شورای شهر تقدیم می‌شود که امیدواریم با بررسی و ابلاغ زودهنگام به شهرداری بتوانیم در سال جدید برنامه‌های مدون و کاربردی خود را به پیش بریم.

وی با اشاره به اینکه رکود اقتصادی حاکم بر جامعه و کشور درآمدهای پیش‌بینی شده شهرداری را کمی با اختلال مواجه کرد، گفت: در سطح ملی تأثیری که این رکود در عمران شهرها گذاشته، غیر قابل انکار است و در مجموعه عملیات عمرانی ما نیز مؤثر بود.

شهردار اردبیل تصریح کرد: درآمدی که از سال 92 در قالب عوارضات مختلف از مردم کسب می‌شد، قابل توجه بود به طوریکه شهرداری از سال 92، یک میلیون و 750 هزار متر مربع پروانه صادر کرده و این رقم در سال 95 به 650 هزار متر مربع رسیده است.

لطف‌اللهیان افزود: از محل ماده 38 و 39 ارزش افزوده 20 درصد در سال‌های 92 تا 94 درآمد کسب شده است.

وی بیان کرد: ما در تمام فعالیت‌های خود اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دادیم و در نتظیم این لایحه بودجه نیز چاره‌ای جز این نداشتیم چرا که خدمات شهرداری غیر قابل توقف است و ما در هر شرایطی باید این خدمات را به مردم ارائه دهیم.

لطف‌اللهیان با یادآوری اینکه شهرداری با روش‌های مختلف تلاش می‌کند تا بخشی از بودجه را محقق سازد، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب سرمایه‌گذاری را بسیار مهم اعلام کرد.

وی شهرداری را خط مقدم ارائه خدمات به مردم دانست و اضافه کرد: بهترین و برترین مکان در تحقق اقتصاد مقاومتی مجموعه شهرداری است.

لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در کنار افزایش درآمدها و اصلاح هزینه، انضباط مالی را نیز مد نظر قرار دادیم که در کنار بودجه ارائه شده متمم آن با هزینه‌کرد 78 میلیارد تومان تقدیم شورا می‌شود.

وی اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت آن می‌تواند بخشی از فشارهای ناشی از رکود اقتصادی را کم کند و ما چاره‌ای جز اصلاح درآمد هزینه‌ها نداریم.

لطف‌اللهیان رویکرد شهرداری و مجموعه شورای شهر را روش‌های نوین مشارکتی اعلام کرد و گفت: مشارکت در ساخت ساختمان‌هایی بیش از چهار طبقه از جمله این فعالیت‌هاست به طوریکه مجموعه شهرداری بسته‌های تشویقی و درآمدی را ارائه می‌کند که امیدواریم قابل توجه و قابل قبول باشد.

150 هزار تن آسفالت در اردبیل تولید و توزیع شده است

شهردار اردبیل به فعالیت‌های عمرانی انجام شده در اردبیل اشاره کرد و افزود: امسال در راستای بهسازی معابر بالغ بر 150 هزار تن آسفالت تولید، توزیع و پخش کردیم که در سه کارخانه آسفالت فعال این میزان قیر تولید و توزیع شده است.

وی تصریح کرد: 29 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده برای آسفالت‌ریزی است که در این شرایط و رکود اقتصادی حاکم اقدامی قابل توجه است.

لطف‌اللهیان تهیه مصالح زیرسازی از بهترین نوع و کیفیت را یادآور شد و بیان کرد: در کنار اجرای آسفالت‌ریزی، ضروری است فرهنگ استفاده از آسفالت را نیز به مردم ارائه دهیم چرا که نگهداری آن بسیار مهمتر از تولید و توزیع آن است.

وی شروع عملیات اجرایی پل قدس، عملیات اجرایی پل داروپخش و برخی دیگر از پروژه‌ها در سطح شهر اردبیل را یادآور شد و ادامه داد: ‌در حال حاضر پل قدس با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که امیدواریم سال آینده نیز با این قدرت و قوت نسبت به اجرایی و عملیاتی کردن آن اقدام کنیم.

لطف‌اللهیان همچنین از تداوم عملیات اجرایی پل داروپخش نیز خبر داد و اضافه کرد: این پل با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که طبق قول مشاور و پیمانکار طرح قرار شده شهریور سال 96 این پل افتتاح شود.

وی به سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی در منطقه گردشگری شورابیل اشاره کرد و گفت: شورابیل به عنوان یک نگین با ارزش برای استان اردبیل محسوب می‌شود و هر نوع سرمایه‌گذاری ما در این منطقه منحصر به فرد و مجموعه طبیعی بر ارزش آن می‌افزاید.

لطف‌اللهیان همچنین به احداث بزرگترین رینگ پیاده‌روی کشور به طول هفت کیلومتر در شورابیل اشاره کرد و افزود: این پروژه پیوست سلامت عمومی دارد و با قرار گرفتن در ردیف پروژه‌های انسان محور، بر ارتقا سلامت عمومی جامعه مؤثر است.

وی اولویت شهرداری اردبیل را بر تمامی فعالیت‌ها با پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی اعلام کرد و ادامه داد: بهبود عبور و مرور در سطح شهر و تسهیل رفت و آمد شهروندان را مد نظر قرار داده‌ایم که امیدواریم در سال آینده بر این فعالیت‌ها تداوم بخشیم.

لطف‌اللهیان به بودجه 528 میلیارد تومانی سال 96 اشاره کرد و گفت: 68 درصد این بودجه عمرانی و 32 درصد جاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: 451 پروژه با 360 میلیارد تومان در این بودجه پیش‌بینی و تقدیم شورا شده است.

لطف‌اللهیان بیان کرد: ‌بخش اعظمی از پروژه‌ها اصلاح روش‌های درآمدی است و ما پروژه‌های متعددی را با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در لایحه بودجه سال 96 مد نظر قرار دادیم که به ترتیب در ایام مختلف اعم از سوم خرداد، هفته دولت، هفته دفاع مقدس و دهه فجر اجرا و افتتاح می‌شود.

وی توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز یادآور شد و اضافه کرد: تأسیسات و تجهیزات خدمات آتش‌نشانی در این بودجه با نگاه ویژه نگریسته شده و امسال با تصویب اعضای شورای شهر یک نردبان 56 متری برای اطفای حریق برای اردبیل خریداری شد که در تیرماه سال آینده به اردبیل اختصاص می‌یابد.

شهردار اردبیل این نردبان را دارای بالاترین استاندادهای جهانی اعلام کرد و گفت:‌ امیدواریم با تجهیز آتش‌نشانی اردبیل به دستگاه‌های مجهز پیشرفته، شاهد اتفاقات تلخ انسانی همچون پلاسکو نباشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر