کد خبر: 839006
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
رئیس شورای شهر اردبیل:
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شورای شهر در سال اقتصاد مقاومتی علی‌رغم محدودیت منابع اعتباری و محدودیت اقتصادی، به شهرداری اجازه اجرای پروژه‌های بزرگ ریسک‌سازی را داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت در آیین تقدیم لایحه بودجه سال 96 شهرداری، مناطق و سازمان‌های وابسته به شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شهرداری اردبیل با تنظیم و تقدیم لایحه بودجه سال 96 به شورای شهر قطعاً در آینده اقدامات مناسب شهری را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه قبل از فرا رسیدن سال جدید بررسی‌های لازم انجام و بعد از تصویب این لایحه از طرف شورای شهر، به شهرداری ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با ابلاغ زودهنگام این لایحه، بودجه شهرداری در آغاز سال دارای برنامه بوده و به صورت مدون حرکت کند.

رئیس شورای شهر اردبیل احداث بناهای متعدد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در اردبیل را از سوی شهرداری تأثیرگذار اعلام کرد و گفت: احداث بنای پارک بانوان که هم اکنون در آن قرار داریم، یکی از برکات فعالیت‌های چشمگیر شهرداری اردبیل بوده است.

خوشبخت افزود: شورای شهر در سال‌جاری چند ریسک بزرگ انجام داد تا با پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی، در کنار آن بتواند رسالت بزرگ ساختن شهر زیبا را انجام دهد.

وی برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت را از برنامه‌های مهم شهرداری اعلام کرد و ادامه داد: در کشور ما دستگاه‌های مدیریتی فراوانی وجود دارد اما ای کاش این دستگاه‌ها کمتر شده و با واگذاری کارها به خود مردم بتوانیم ولی‌ نعمات خود را در اجرای برنامه‌های متعدد دخیل کنیم.

خوشبخت تشکیل شورای اسلامی شهرها را یکی از نمود این واگذاری کارها به مردم اعلام کرد و گفت: اگر خود مردم پایه اصلی انجام کارها باشند، کار به درستی و نیکی انجام شده و این فرهنگ نگهداری در شهر نمود پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای گذر از گردنه سخت رکود اقتصادی همه ما موظف به تلاش هستیم که در همین راستا در ایام‌الله دهه فجر 30 درصد تخفیف به بدهکاران شهرداری اعمال شد که این حرکتی بزرگ از طرف شورا و شهرداری بود.

خوشبخت اضافه کرد: ‌در سال‌جاری به شهردار اختیار دادیم به کسانی که بیش از چهار واحد ساختمانی احداث می‌کنند، هزینه پروانه ساخت پرداخت نکرده و در عوض به جای دریافت نقدینگی تا 1.5 میلیارد تومان در آن ساختمان مشارکت کرده و مجوز صادر کند.

وی اظهار کرد: شورا با توجه به انواع مشکلات به ویژه ترافیک کور در هسته مرکزی شهر، اختیار بدون محدودیت به شهرداری برای بازگشایی داد و با برداشتن سقف بازگشایی تلاش کردیم تا کنترل ترافیک شهری را عملیاتی کنیم.

خوشبخت به فعالیت‌های انجام شده شهرداری و شورای شهر در راستای فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری و اقتصادی به سوی ساخت شهر با برنامه‌ریزی گسترده و مدون حرکت کردیم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود از ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواست تا بدهی ده‌ها میلیارد تومانی خود را با شهرداری و شورا تسویه کرده و این نهاد را در ارائه خدمات یاری کنند.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: ما اگر شهر اردبیل را یک شهر واحد نگاه کرده و تمام افکار، اندیشه‌ها و توانمندی‌های خود را در راستای ارتقا آن به کار بریم، مدینه فاضله و بلد طیب را به دست می‌آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر