کد خبر: 839002
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: امسال ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷ هزار تن از این محصول از مزارع شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ربعلی جهانی در جلسه بررسی توسعه کشت دانه‌های روغنی در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: امسال در حوزه عمل این شهرستان 2 هزار و 300 هکتار به سطح زیر کشت کلزا رفته است که سال به سال نیز بر میزان سطح زیر کشت و تولید این محصول در منطقه افزوده می‌شود. 

وی بیان کرد: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی، کاشت این محصول در شهرستان به صورت تمام مکانیزه و با بکارگیری 12 دستگاه بذرکار مختص کلزا برای  افزایش سطح مکانیزاسیون و حمایت از زارعان کلزاکار به صورت یارانه دار به کلزاکارن شهرستان تحویل شده، انجام شده است.

جهانی افزود: در این رابطه مقدار بیش از 20 تن بذر بین کشاورزان توزیع شده است که از جمله ارقام کشت شده در این شهرستان می‌توان ارقام آر.جی.اس، آقامکس، سالسا، تراپر، هایولا 50، هایولا 61 و هایولا 420 را نام برد که عمده این ارقام هیبرید بوده و از خصوصیات بارز این ارقام می‌توان به سطح سبز یکنواخت و عملکرد بالا اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال مقدار بیش از 7 هزار تن محصول کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شود که افزایش کشت و تولید این محصول همواره از برنامه‌ها و اولویتها بوده که تلاش می‌کنیم کشاورزان منطقه را به این امر ترغیب و سطح زیر کشت این محصول را در شهرستان افزایش دهیم.

وی با اشاره به سیاستهای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در راستای افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی از جمله کلزا تصریح کرد: برای افزایش تولید محصول کلزا با توجه به صرفه اقتصادی ان برای کشاورزان پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بیله‌سوار در سال آینده به 4 هزار هکتار برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر