کد خبر: 838989
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
نماینده مردم مجلس شاهین شهر،میمه و برخوار:
صندوق های بازنشستگی باید خود اتکایی مالی داشته باشند و دولت نباید کاری انجام دهد؛بلکه خود صندوق های بازنشستگی باید دراین جهت تلاش کنند و حداقل درصد مشخصی از هزینه های خود را تامین کنند

نماینده مردم شاهین شهر،میمه و برخوار به خبرنگار جوان آنلاین گفت :با توجه به اینکه دولت برای کمک به صندوق های بازنشستگی چه اقداماتی باید انجام دهد؟ گفت:دولت نباید کاری انجام دهد؛بلکه خود صندوق های بازنشستگی باید در این جهت تلاش کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی درمجلس شورای اسلامی  بیان داشت : به نظرمی رسد ازآنجاکه بعضی ازصندوق های بازنشستگی همواره متکی به دولت بوده وهستند،احساس می کنند که اگر با کمبود منابع مواجه شوند، می توانند از منابع عمومی دولت استفاده کنند.

وی باتاکید اینکه صندوق های بازنشستگی برای خوداتکایی تلاش نمی کنند، تصریح کرد:باید صندوق ها بتوانند حداقل درصد مشخصی از هزینه های خود را تامین کنند و بعد اگر با کمبود مواجه شدند، مابقی آن را دولت تامین کند.

حاجی دلیگانی تاکید کرد:اینکه تمام بازنشستگان همچون کارکنان شاغل از سوی دولت حقوق دریافت کنند،کار درستی نیست و برای دولت بار مالی دارد.

این نماینده مجلس درخصوص طرح ساماندهی و پایش مالی صندوق های بازنشستگی که قرار است توسط وزارت اقتصاد اجرایی شود،گفت:در مجموع اگر ورود دولت در حد نظارت باشد،اشکالی ندارد؛اما حرکت دولت بیشتر به سمت تمرکزگرایی است تا اینکه به سمت آزادگرایی باشد و این موضوع باعث افزایش هزینه های جاری خواهد شد.

درباره لزوم دقت در واگذاری این صندوق ها گفت:صندوق های بازنشستگی ازجمله سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح باید بتوانند فعالیت هایی داشته باشند که برای آن ها درآمدزایی داشته باشد و اینکه این صندوق ها به سمت افزایش بارمالی دولت بروند صحیح نیست.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص ضرورت نظارت مجلس برصندوق های بازنشستگی تصریح کرد:نظارت حق مجلس بوده  و قطعا این کار را با استفاده از ابزار نظارتی و قانونی همچون تحقیق و تفحص و سئوال انجام خواهد داد و لازم است که مجلس در رابطه با این صندوق ها نظارت را انجام دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار