کد خبر: 838968
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم آذربايجان:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم آذربايجان، حضور منسجم، مقتدرانه و پرطراوت ملت در راهپيمايي ۲۲ بهمن را «مايه‌ آبروي انقلاب و نظام و ايران» خواندند...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم آذربايجان، حضور منسجم، مقتدرانه و پرطراوت ملت در راهپيمايي ۲۲ بهمن را «مايه‌ آبروي انقلاب و نظام و ايران» خواندند و با اشاره به اينكه مسئولان نبايد اين حضور را به معناي گله نداشتن مردم تصور كنند، افزودند: امريكا مي‌خواهد با تكرار ترفند تهديد و جنگ نظامي، توجه مسئولان كشور را از صحنه جنگ واقعي يعني جنگ اقتصادي منحرف كند، مسئولان هوشيار باشند و همه همت خود را صرف حل مشكلاتي همچون بيكاري، ركود، گراني و تبعيض كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي حضور پرشكوه ملت در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال را «مايه آبروي انقلاب و نظام و ايران» خواندند و با تشكر صميمانه‌ قلبي از مردم خاطرنشان كردند: امسال نه فقط منابع داخلي از افزايش حضور مردم در بسياري از شهرها سخن گفتند بلكه دشمنان انقلاب هم بر‌خلاف سال‌هاي قبل، با استفاده از تعابير «ميليوني» به اين حضور عزت‌بخش اذعان كردند و زبان بنده حقيقتاً از اداي تشكر از ملت قاصر است.
  
حضور عظيم ملت مانند باران رحمت آلودگي‌ها را زدود
ايشان با اشاره به تلاش بي‌وقفه سيا، موساد، دستگاه اطلاعاتي و جاسوسي انگليس و هزينه شدن دلارهاي نفتي قارون‌ها براي فضاسازي بر ضد انقلاب و جمهوري اسلامي گفتند: در تمام طول سال، صدها شبكه ماهواره‌اي، فضاي مجازي و ورشكستگان فراري از ايران، به تحقير و تضعيف و متهم‌سازي نظام مشغولند اما حضور عظيم ملت همچون باران رحمت الهي، در روز ۲۲ بهمن اين فضاي غبارآلود را پاكيزه مي‌كند و همچون رودخانه‌اي زلال و مبارك، آلودگي‌ها را مي‌زدايد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأمل در تركيب جمعيتي راهپيمايي ۲۲ بهمن را ضروري و بسيار مهم برشمردند و افزودند: اكثر اين جمعيت عظيم، دوران تلخ و سياه اختناق طاغوت، پيروزي انقلاب، امام راحل و دفاع مقدس را نديده‌اند اما با احساس و معرفت و روشنفكري و روشن‌بيني به خيابان‌ها مي‌آيند. ايشان خاطرنشان كردند: حضور اميدآفرين و ايستادگي نسل سوم و چهام در ميدان دفاع از انقلاب و نظام، نشان‌دهنده رويندگي و بالندگي انقلاب و نكته‌اي بسيار مهم و درخور توجه است.
  
ناكارآمد نشان دادن نظام اسلامي آب در هاون كوبيدن است
رهبر انقلاب اسلامي، تلاش دشمنان را براي ناكارآمد نشان دادن نظام، كوبيدن آب در هاون برشمردند و افزودند: ما البته مثل همه جاي دنيا نابساماني‌هايي داريم كه به هيچ‌وجه از آنها نمي‌گذريم اما دشمن در تلاش است پيشرفت‌ها و كارهاي بسيار مهم ۳۸ سال اخير را ناديده بگيرد و مردم را مأيوس كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به گزارش‌هاي واقعي، پيشرفت‌هاي كشور را در چهار دهه اخير در برخي امور زيربنايي، شگفت‌انگيز خواندند و يادآوري كردند: برخي از اين پيشرفت‌ها و جهش‌ها در دوره‌هاي صدساله هم معمولاً امكان‌پذير نيست. ايشان آبرو و عزت ملي ايرانيان را در مقايسه با دوران تحقيرآميز طاغوت، از دستاوردهاي پرافتخار انقلاب برشمردند و افزودند: رژيمِ تو سري‌خور از امريكا و انگليس، ملت را ذليل و خوار كرده بود اما امروز همه به عزت و اقتدار ملت و حضور تعيين‌كننده ايران اذعان دارند و مي‌دانند در تقريباً همه مسائل منطقه، اگر ايران حضور نداشته باشد و اراده نكند، كاري به پيش نخواهد رفت.
  
مسئولان از اقتصاد مقاومتي به مردم گزارش بدهند
رهبر انقلاب ۲۲ بهمن را «نعمتي الهي و فرصتي گرانقدر» براي اعلام مواضع و خواسته‌هاي ملت دانستند و افزودند: امسال، ملت نشان داد در مقابل دشمنان ايستاده است و به دنبال تحقق اسلام و پيشرفت نظام اسلامي برخاسته از مردم است و هر مسئولي با ملت همراه نباشد و ايستادگي نكند ملت او را بدون ترديد پس خواهد زد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به مسئولان كشور تأكيد كردند: حضور پرشور مردم در مقابل دشمن كمين كرده براي بلعيدن ايران را به حساب گلايه نداشتن آنها از عملكرد مسئولان نگذاريد چراكه مردم از مسائل مختلف از جمله تبعيض و كم‌كاري و بي‌اعتنايي به مشكلات گلايه‌مندند و احساس ناراحتي و رنج مي‌كنند. ايشان خاطرنشان كردند: سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» در حال پايان يافتن است و مسئولان دولت و ديگر قوا بايد به مردم گزارش دهند در اين زمينه چه كرده‌اند؟ رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: مسئولان نبايد به مردم بگويند «بايد چنين بشود»، بلكه بايد بگويند «چنين شد». حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «بيكاري و ركود و گراني» را از مشكلات مهم كشور خواندند و گفتند: البته مسئولان در تلاش هستند اما ظرفيت‌هاي كشور بيش از اينهاست و راه خروج از مشكلات چند‌بعدي هم مشخص است. ايشان به سخنان شش سال پيش خود در زمينه هدف‌گذاري دشمن براي تشديد فشارهاي اقتصادي و دلسرد شدن مردم اشاره كردند و افزودند: مسئولان بايد به مسائل اقتصادي توجه كامل كنند، البته مسائل فرهنگي و علمي نيز مهم است اما در نگاه كوتاه‌مدت، مسائل اقتصادي در اولويت است.
  
مي‌خواهند ذهن ما را از جنگ اقتصادي منحرف كنند
رهبر انقلاب اسلامي در تحليل هدف واقعي دولت قبلي و فعلي امريكا در تكرار ترفند «تهديد ايران به جنگ» افزودند: امروز هم مثل قبل از گزينه‌هاي نظامي روي ميز حرف مي‌زنند و آن مسئول اروپايي هم به مسئولان ما مي‌گويد «اگر برجام نبود وقوع جنگ حتمي بود»، اما اين حرف يك دروغ محض است و آنها مي‌خواهند ذهن ما را از جنگ واقعي يعني نبرد اقتصادي منحرف كنند و به جنگ نظامي سوق دهند تا مسئولان كشور از تمركز در عرصه پيشرفت اقتصادي و توجه به جنگ فرهنگي غربي‌ها با ملت ايران باز بمانند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نظارت و پيگيري طرح‌ها و برنامه‌ها را كاملاً ضروري خواندند و گفتند: از رئيس‌جمهور محترم خواسته‌ام به مديران اجرايي تذكر دهد كه مديريت بايد با شفافيت و نظارت و پيگيري همراه باشد وگرنه صرف اينكه مديران بگويند «بشود» و طرف مقابل هم بگويد «چشم»، پيشرفتي صورت نمي‌گيرد و كار عيني انجام نخواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي با استناد به آيه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» تأكيد كردند: منظور اين آيه فقط توجه به قوه نظامي نيست بلكه معناي آيه اين است كه هرچه مي‌توانيد درون خود را از همه نظر قوي كنيد كه اين همان استحكام ساخت داخلي است كه بارها گفته‌ام. رهبر انقلاب اسلامي، تحقق رشد ۸‌درصدي را به استناد نظر متخصصان و به شرط استفاده كامل از ظرفيت‌هاي داخلي امكان‌پذير دانستند و خاطرنشان كردند: معناي واقعي رشد، رشد توليد و استحكام داخلي اقتصادي يعني همان اقتصاد مقاومتي است نه فقط فروش بيشتر نفت كه البته آن هم مفيد است. ايشان با انتقاد از عناصري كه فقط روي كمبودها و ضعف‌ها دست مي‌گذارند و آنها را بزرگنمايي مي‌كنند، افزودند: نكته قابل‌تأمل اين است كه اين عناصر همان كساني هستند كه خودشان به دشمن‌گراي تحريم‌ها را داده‌اند. رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان‌شان، حادثه ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ تبريز را درسي مهم و همچون موتور پيش‌برنده ملت در پيروزي انقلاب اسلامي دانستند و افزودند: مردم آذربايجان در همه تحولات مهم اجتماعي و سياسي ۱۳۰ سال گذشته كشور مانند قضيه تنباكو، مشروطه، نهضت ملي‌شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس از اصلي‌ترين محورهاي مبارزه بوده‌اند و اين، شناسنامه و تاريخ پر‌افتخار آذربايجان است.
 
تنوع قوميت‌ها فرصتي ارزشمند براي ايران است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تحركات تفرقه‌افكنانه برخي گروه‌ها در سال‌هاي اول انقلاب در تبريز گفتند: امام بزرگوار ما در مقابل آن حركت‌ها كه برخاسته از سياست‌هاي قديمي انگليسي‌ها بود، فرمودند «هيچ‌كس نگران نباشد، چراكه خود مردم تبريز جواب آنها را خواهند داد» و همين‌گونه نيز شد. ايشان، هوشياري قشرهاي مختلف مردم از جمله مردم و جوانان و نخبگان آذربايجان را در مقابل اختلاف‌افكني و وسوسه‌هاي دشمنان ستودني خواندند و گفتند: آذربايجان نقطه قوت انقلاب و نظام اسلامي است و مردم آن در راه دفاع از وحدت ملي از جان‌شان مايه گذاشته‌اند كه همه بايد قدردان اين فداكاري باشند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تنوع قوميت‌هاي مختلف همچون ترك، فارس، لُر، كرد، عرب و بلوچ را فرصتي ارزشمند براي ايران دانستند و خاطرنشان كردند: دشمن همواره به ايجاد شكاف قوميتي چشم طمع دوخته تا به خيال خود از هر گسلي در كشور استفاده و زلزله ايجاد كند، در حالي‌كه هيچ گسلي در كشور وجود ندارد و مردم، يكپارچه و متحد هستند. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سينه سپر كردن و ايستادگي اقوام بزرگ ايراني و از همه بهتر مردم آذربايجان در مقابل سياست‌هاي خباثت‌آلود دشمنان، مرحوم مولوي عبدالعزيز ساداتي از علماي اهل سنت بلوچ، مرحوم شهيد شيخ‌الاسلام از علماي اهل سنت كردستان و همچنين سردار جوان و عرب خوزستاني شهيد علي هاشمي را نمونه‌هايي از حركت متحد و هماهنگ اقوام در دفاع از اسلام و انقلاب دانستند و افزودند: ملت ايران متحد، منسجم، همراه و همدل است.
   
ملت با هم قهر نيستند اما با فتنه‌گران 88 هم آشتي نمي‌كنند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از همين زاويه به تعبير مطرح‌شده در روزهاي اخير با عنوان «آشتي ملي» اشاره كردند و با بي‌معني دانستن اين تعبير و انتقاد از پر و بال دادن به آن در روزنامه‌ها، گفتند: مگر مردم با هم قهر هستند كه بخواهند آشتي كنند؟ قهري وجود ندارد، البته مردم ما با كساني كه در سال ۸۸ به روز عاشوراي حسيني اهانت كردند و با قساوت و لودگي و بي‌حيايي، جوان بسيجي را در خيابان لخت كردند و كتك زدند، قهر هستند و با آنها آشتي هم نمي‌كنند. ايشان افزودند: البته كساني كه با اصل انقلاب مخالف بودند و مي‌گفتند «انتخابات بهانه است و اصل نظام هدف ماست»، عده‌اي معدودند و در مقابل اقيانوس عظيم و پر طراوت ملت ايران، فقط يك قطره كوچك هستند. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: مردم ايران در جايي كه پاي اسلام، ايران، استقلال و ايستادگي مقابل دشمن در ميان است، با همه وجود ايستاده و با يكديگر متحد و مجتمع هستند، البته ممكن است در فلان قضيه سياسي دو نفر با هم اختلاف‌نظر داشته باشند، اما اين چيز مهم و مؤثري نيست و مسئله‌اي عادي و طبيعي به‌شمار مي‌رود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: اقيانوس خروشان، منسجم و متحد ملت بايد روز به روز تقويت شود.

رهبر انقلاب با اشاره به شعله‌هاي اميد مقدس و الهي كه همواره دل ملت را گرم كرده است، افزودند: با وجود همه پيشرفت‌ها ما تاكنون در تحقق آرمان‌هاي اسلام و انقلاب، تنها قدمي كوتاه برداشته‌ايم و بايد به سوي جامعه‌ اسلامي عادلانه، پيشرفته، مقتدر و با عزت گام‌هاي بلندي برداريم كه به فضل الهي با ادامه مسير ملت و نظام، قطعاً پيروزي و آينده متعلق به ملت عزيز ايران خواهد بود. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آيت‌الله مجتهد شبستري، نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با تسليت ايام فاطميه، گفت: مردم غيرتمند آذربايجان در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ حماسه‌اي تاريخي و به‌يادماندني آفريدند و در ۲۲ بهمن امسال نيز بار ديگر بصيرت و آگاهي خويش را اثبات كرده و با رهبر خود تجديد ميثاق كردند. نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، با بيان اينكه ايرانيان هيچ‌گاه فريب شيطان بزرگ را نخورده و نخواهند خورد، تأكيد كرد: ملت ايران با وحدت و يكپارچگي ثابت كرده‌اند كه در دفاع از منافع و امنيت ملي متحد هستند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
خدایا ازعمر من وفرزندانم بکاه وبرعمر پربرکت مقام عظمای ولایت بیفرا وانقلاب ما را به انقلاب مهدی موعود (عج االله تعلی فرجه الشیف) به زودی زود متصل بفرما.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
اشتی ملی یا فریب ملی یا زیاده خواهی امریکائی
عده ای فریب خورده یا جاسوس به کشور وملت خود خیانت کرده و با نهایت پرزوئی انتخابات و رای اکثریت یک ملت را نادیده گرفتند و کام ملتی را تلخ کردند و می خواستند به کمک و دستور دشمن خونخوار ملت وکشور دوباره کشور را زیر سلطه امریکا ببرند برای این منظور از هر ترفندی استفاده کردند و هزینه زیادی کردند و حتی عده ای را نیز توانستند گول بزندد .این افراد بخاطر حس دنیا پرستی و زندگی اشرافی حتی می خواستند مانند سوریه دست به برادر کشی بزنند و بالاخره مانند سوریه خود نیز در توطئه ساخت امریکا بسوزند
حال این عده وهم دستان ان ها اکنون با کمال پر زوئی و بی انصافی از ملت و کشور خود می خواهند هنوز با ان ها از در اشتی در اید .
این عده خود فروخته و شیفته و حتی جاسوس امریکا باید توبه کنند وبصورت زیر به خاک پای و سپس اغوش کشور خود بر گردند
1- اعتراف به گربتن دستور و پول از کشور خارجی و عذر خواهی از این بابت
2- اعتراف با خیانت های گذشته ودزدی های و رانت خواری ها و انحصار طلبی ها و هر خیانت دیگر
3- معرفی هم دستان خائن خود
4- ابراز پشیمانی و قبول اشتباه خود
5- گذاشتن اطلاعات خیانت خود در اختیار سیتم های امنیتی کشور
6- رفتن به گلزار سهدای معظم و عرض ارادت و عذر خواهی از ملت
7- رفتن به پا بوس امام زضا و مدتی در انجا ماند و توبه کردن برای بخشش و ایجاد تحول در ان ها
8- نهایت تااین تفکر زرنگی بودن و هوس زندگی اشرافی به قیمت خیانت به ملت وکشور از سر ان ها در اید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار