کد خبر: 838960
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
در حالي كه نخست وزير رژيم صهيونيستي به واشنگتن رفته، مقام‌هاي دولت امريكا مي‌گويند كه كاخ سفيد احتمالاً راه‌حل دو دولتي را در مسئله فلسطين و اسرائيل كنار خواهد گذاشت.
در حالي كه نخست وزير رژيم صهيونيستي به واشنگتن رفته، مقام‌هاي دولت امريكا مي‌گويند كه كاخ سفيد احتمالاً راه‌حل دو دولتي را در مسئله فلسطين و اسرائيل كنار خواهد گذاشت. «ايوب قرا»، وزير مشاور در كابينه رژيم صهيونيستي ادعا كرده كه نخست وزير اسرائيل و رئيس‌جمهور امريكا از طرح تشكيل كشور فلسطين در نوار غزه و شبه جزيره سينا پشتيباني مي‌كنند.

يك مسئول عالي‌رتبه در كاخ سفيد كه خواست نامش فاش نشود، ديروز همزمان با سفر بنيامين نتانياهو به واشنگتن به الجزيره گفت كه واشنگتن از اين پس تلاشي براي ديكته كردن شروط در هر توافقي براي حل درگيري بين اسرائيل و فلسطين نخواهد كرد بلكه از هر توافقي كه دو طرف به آن دست يابند حمايت خواهد كرد ، حال اين توافق هر چه مي‌خواهد باشد. اين مقام دولتي امريكا گفته كه دونالد ترامپ در پي آن است كه اسرائيل و فلسطينيان به صلح برسند، ولي در عين حال، تأكيد دارد كه ممكن است راه‌هاي ديگري غير از ايجاد دو كشور مستقل، براي رسيدن به اين صلح وجود داشته باشد. اين به معني عدول امريكا از راه‌حل دو دولتي است كه طي چند دهه اخير سياست رسمي دولت امريكا بوده و مذاكرات سازش بين فلسطينيان و رژيم صهيونيستي بر اساس آن ساماندهي شده است. پيش از اين، ترامپ گفته بود كه بعد از ورود به كاخ سفيد، سفارت امريكا را از تل آويو به قدس منتقل خواهد كرد ولي از اين سياست عقب نشست.

وون ريولين، رئيس‌ رژيم صهيونيستي همزمان با سفر نخست وزير اين رژيم به واشنگتن، خواستار الحاق كرانه‌باختري به شكل كامل به اراضي اشغالي و اعطاي حق «شهروندي اسرائيلي» به ساكنان فلسطيني آن شده است، طرحي كه سابقه آن به طرح نفتالي بنت، رهبر حزب خانه يهود برمي گردد كه نقطه شروع آن الحاق شهرك معاله آدوميم به قدس است. بنت، طرح الحاق شهرك آدوميم به قدس را به عنوان آغازي براي الحاق مناطق موسوم به «جيم» واقع در كرانه باختري كه بيش از 60 درصد منطقه را شامل مي‌شود، مطرح كرد. همزمان، «ايوب قرا»، وزير مشاور در كابينه رژيم صهيونيستي ادعا كرد كه «بنيامين نتانياهو»، نخست وزير اين رژيم و «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهوري امريكا در ديدار خود در واشنگتن، طرح پيشنهادي «عبدالفتاح السيسي»، رئيس‌جمهوري مصر براي تشكيل كشور مستقل فلسطين در نوار غزه و شبه جزيره سينا را به بحث خواهند گذاشت. قرا در پيامي در حساب كاربري خود در شبكه اجتماعي توئيتر نوشت: «ترامپ و نتانياهو طرح السيسي براي تشكيل كشور فلسطين در غزه و سينا به جاي كرانه باختري را تأييد خواهند كرد؛ اين همان گزينه‌اي است كه راه صلح از جمله با يك ائتلاف سني را هموار مي‌سازد. »
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار