کد خبر: 838952
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
نشر و توزيع کتب ضاله در بازار و خواب زمستاني وزارت ارشاد
کتاب‌هايي که هيچ شناسنامه‌اي ندارند و ميان دستفروشان کتاب خيابان انقلاب دست به دست مي‌شوند، نه شابک دارند و نه نام انتشارات آنها مشخص و معلوم است که به اصطلاح به شکل زيرزميني تهيه و توزيع مي‌شوند؛ کتاب‌هايي که از آنها با عنوان کتاب‌هاي ضاله ياد مي‌شود.
فرزين ماندگار
يکي از آنها کتابي است با عنوان «سفر پيدايش» که از نوشته روي جلدش برمي‌آيد که مدعي است روايتي از عهد عتيق است، اما وقتي آن را باز مي‌کني و صفحاتش را ورق مي‌زني به نوشته‌هايي کاملاً کفرآميز برمي‌خوري که به پيامبران بزرگ و خدا نسبت داده شده است. مي‌توان آن را نوعي آيات شيطاني قلمداد کرد که مدعي است داستان حضرت آدم تا حضرت ابراهيم عليه‌السلام را روايت مي‌کند. به نظر مي‌رسد تحريفي از کتب عهد عتيق باشد که براي فرقه‌هايي از يهوديان مقدس است.
در ضاله بودن کتاب شکي نمي‌توان کرد. نه تنها به مقام ربوبي پروردگار توهين شده، بلکه به پيامبران بزرگ خدا در اين کتاب اعمال و گفته‌هاي سخيفي نسبت داده شده است و بيش از همه در بخش مربوط به هاجر و اسماعيل(ع) که جد پيامبر اسلام(ص) هستند توهين‌هايي از زبان خدا و ساره همسر ديگر حضرت ابراهيم(ع) نسبت داده شده است.
 
مجوز ندارد
خبرنگار «جوان» در تماس با رئيس دفتر نظارت و توسعه کتابخواني معاونت فرهنگي ارشاد درباره وجود اين کتاب در بازار سؤال کرد که محمد سلگي ارائه پاسخ را به بررسي در اين‌باره موکول کرد.
در تماس مسئول دفتر اين مسئول وزارت ارشاد با روزنامه «جوان» گفته شد که چنين کتابي در سامانه کتاب اين وزارتخانه ثبت نشده و هيچ اطلاعي درباره آن در بازار وجود ندارد.
احتمالاً اين کتاب جزو کتبي محسوب مي‌شود که به‌طور قاچاق در بازار تهيه و توزيع شده‌ است. البته در پاسخ به اين سؤال که اين اداره زيرمجموعه وزارت ارشاد از چه مکانيزم‌هاي براي مقابله با کتب ضاله استفاده مي‌کند، پاسخي دريافت نشد.

با يک جست‌وجوي ساده در اينترنت مي‌توان به مورد جالبي درباره کتاب ضاله سفر پيدايش برخورد کرد. خوشبختانه انجمن کليميان تهران پيش از وزارت ارشاد نسبت به توزيع اين کتاب تفرقه‌انگيز و کفرآميز واکنش نشان داده و با صدور بيانيه‌اي چاپ و توزيع آن را محکوم کرده است.
در اين اطلاعيه آمده: با توجه به اينکه در روزهاي اخير و طي ارسال يک نسخه از کتابي توسط برادران محترم «دانشجويان پيرو ولايت دانشگاه تهران» متوجه پخش اين کتاب تحت عنوان «سفر پيدايش» به قلم «سعيد پرويني» شده‌‌ايم، بدين‌وسيله به اطلاع هموطنان محترم مي‌رساند:

1- انتشارات انجمن کليميان تهران با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با شناسنامه رسمي و قانوني به چاپ مي‌رسد.
2- انجمن کليميان تهران هيچ اطلاعي از ماهيت نويسنده کتاب «سعيد پرويني» نداشته و ندارد و اصولاً ايشان از هم‌کيشان يهودي نيستند.
3- اصولاً انتشار اين نوع کتب بدون مجوز و پخش آن به صورت غيرقانوني و پنهان خود نشانگر نيت پليد انتشاردهندگان آن است که با هدف ايجاد شکاف بين اديان و برادران و هموطنان عزيز ايراني صورت مي‌گيرد و اين قصه جديدي نيست.
اطلاعيه انجمن کليميان تهران مي‌افزايد: در پايان اينكه اينطور شيطنت‌‌ها براي جامعه كليميان و ملت ايران كهنه شده و نخ‌نماست. منصفانه اين است كه هر ايراني شرافتمندي در هر لباس و موقعيتي خود را موظف بداند در مقابل هجوم تبليغات رسانه‌اي ايستادگي کرده و مخصوصاً تك‌نواز اين اركستر شوم ضدايراني و برادري و مسالمت برادران هموطن مسلمان با ديگر اقليت‌‌هاي ديني نباشد.
ما از سنگر ايراني بودن و دفاع از فرهنگ و تمدن ايراني و وفاداري به نظام جمهوري اسلامي و اعتقاد به يهوديت پاک نبوي اين شيوه برخورد با مقدسات را محکوم مي‌کنيم.
حال باید به مسئولان ارشاد گفت جامعه کليميان درباره کتاب فوق‌ مسئولانه رفتار کرده، اما متأسفانه وزارت ارشاد اسلامي نسبت به ايجاد محدوديت توزيع و نشر کتب ضاله با وجود بازوهاي اجرايي بسيار، عملکرد قابل دفاعي ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار