کد خبر: 838946
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
كتابخانه ملي چند ماه است كه بدون رئيس اداره مي‌شود و رئيس جديد اين كتابخانه هم كه از سوي رئيس‌جمهور منصوب شده است به بهانه‌هاي مختلف حاضر نيست دل از شوراي شهر پايتخت بكند.
كتابخانه ملي به عنوان بزرگ‌ترين مركز فرهنگي و ملي كشور با توجه به مراجعان زياد آن حالا حدود يكصد روز است بدون رئيس رها شده است و احمد مسجد‌جامعي، عضو شوراي شهر كه علاقه زيادي به حوزه كتاب و نشر هم دارد (!) به بهانه سر و سامان دادن به حادثه پلاسكو از رفتن به كتابخانه ملي سر باز زده و در شوراي شهر پايتخت مشغول فعاليت‌هايي است كه بعضاً بوي سياسي مي‌دهد.
 فعاليت‌هاي برخي اعضاي شوراي شهر ديگر فعاليت شورايي نيست بلكه رنگ و بوي سياسي برخي فعاليت‌ها و اقدامات به خارج از اين نهاد مدني نيز كشانده شده است. اين در حالي است كه از شوراي شهر انتظار مي‌رود در ماه‌هاي پاياني دوره چهارم فعاليت‌ها منسجم، منظم‌تر و دقيق‌تر پيگيري شود و جمع‌بندي فعاليت‌ها به مردم ارائه گردد.

گويا اين عضو شورا كه يك سال هم رياست شوراي شهر را بر عهده داشت بر‌خلاف اظهارات قبلي خود كه اعلام كرده بود استعفا مي‌دهد، به عقب گام برداشته و استعفاي خود را پس گرفته است تا ژست تبليغي به راه بيندازد. در حقيقت اين فرار به جلو با نام استعفا و عقب‌نشيني از آن نشان از حاشيه‌اي سياسي دارد كه اين عضو شورا در پيش گرفته تا بتواند در پس اين اقدام به اعضاي اصلاح‌طلب كمك فكري – حاشيه‌اي براي برون رفت از كم‌كاري‌ها بكند.

بر اين اساس انتظار مي‌رود اعضاي شورا به خصوص افراد صاحبنام خود الگوي مناسبي براي سايرين باشند نه اينكه با رفتارهاي خود فضاي سياسي حاكم بر شورا را سنگين‌تر كنند.
آنچه بايد بدان توجه ويژه صورت بگيرد آن است كه نابساماني در اداره كتابخانه ملي مصداقي است از برخي اقدامات دولتمردان در اداره بخشي از فعاليت‌هاي كشور كه نمود آن را مي‌توان در دانشگاه فرهنگيان نيز مشاهد كرد. كم نيست اين نابساماني‌ها دركشور كه در پس آن مردم متضرر مي‌شوند آن هم از سوي دولت اميد و تدبير!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار