کد خبر: 838940
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
در جلسه شوراي پول و اعتبار تأكيد شد
شوراي پول و اعتبار بانك مركزي را مكلف كرد راهكارهاي مناسب كلان به منظور بهبود اصلاح ساختار ترازنامه‌اي بانك‌ها، تدبير چالش‌‌هاي موجود در نظام پولي و بانكي و بهبود روند امور را تهيه و به شوراي پول و اعتبار ارائه كند.
به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، جلسه سه‌شنبه شب  شوراي پول و اعتبار  با تشريح و بررسي وضعيت دارايي- بدهي و درآمدي - هزينه‌اي بانك‌ها، انباشت دارايي‌هاي منجمد در ترازنامه بانك‌ها، افزايش قيمت تمام شده تجهيز منابع و اتكاي صرف بانك‌ها به درآمدهاي حاصل از اعطاي تسهيلات برگزار شد.

در اين نشست، گزارش آخرين وضعيت شبكه بانكي و مشكلات موجود در نظام پولي كشور توسط ولي‌‌‌‌الله سيف، رئيس‌كل بانك مركزي و رئيس شوراي پول و اعتبار براي اعضاي شورا تشريح شد.
همچنين مواردي نظير وضعيت دارايي- بدهي و درآمدي- هزينه‌اي بانك‌‌هاي كشور، انباشت دارايي‌هاي غيرمولد و منجمد در ترازنامه بانك‌ها، افزايش قيمت تمام شده تجهيز منابع، اتكاي صرف بانك‌ها به درآمدهاي حاصل از اعطاي تسهيلات، دغدغه‌هاي ناشي از كمبود نقدينگي و دشواري كاهش نرخ‌هاي سود بانكي متناسب با شرايط و شاخص‌هاي كلان اقتصادي كشور تشريح و بررسي شد.
شوراي پول و اعتبار مقرر كرد بانك مركزي در اسرع وقت راهكارهاي مناسب كلان به منظور بهبود اصلاح ساختار ترازنامه‌اي بانك‌ها، تدبير چالش‌هاي موجود در نظام پولي و بانكي و بهبود روند امور، از جمله برنامه افزايش سهم درآمدي بانك‌ها از محل كارمزد خدمات بانكي را تهيه و به منظور اتخاذ تصميم به شوراي پول و اعتبار ارائه كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار