کد خبر: 838933
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
سرخابي‌هاي پايتخت در مصاف با نماينده‌هاي نصف جهان
هفته بيست و دوم رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي طي امروز و فردا با برگزاري هفت ديدار پيگيري مي‌شود كه سرخابي‌هاي پايتخت بعد از بازي حساس دربي، به مصاف نماينده‌هاي اصفهان مي‌روند. آن هم در حالي كه حاشيه‌هاي دربي همچنان به قوت خود باقي است.
دنيا حيدري
هفته بيست و دوم رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي طي امروز و فردا با برگزاري هفت ديدار پيگيري مي‌شود كه سرخابي‌هاي پايتخت بعد از بازي حساس دربي، به مصاف نماينده‌هاي اصفهان مي‌روند. آن هم در حالي كه حاشيه‌هاي دربي همچنان به قوت خود باقي است. ديداري كه نتيجه آن شرايط تيم‌هاي جدول را نيز تغيير داد. به طوريكه حالا نه فقط تراكتورسازان بار ديگر به قهرماني اميدوار شده‌اند كه استقلال هم مي‌تواند خود را به عنوان يكي ديگر از مدعيان اين فصل معرفي كند.
   
پنج‌شنبه سخت استقلال برابر ذوبي‌ها
ياران منصوريان بعد از كسب پيروزي در دربي، ساعت 15 امروز به مهماني ذوب‌آهن مي‌روند. تيم چهارم جدول در فاصله چهار امتيازي با آبي‌پوشان پايتخت است. ذوب‌آهن بدون شك حريف آساني نيست. هرچند با دو باخت متوالي اخير شرايط مجتبي حسيني اين روزها در ذوب‌آهن چندان جالب نيست، اما بازي خانگي با استقلال مي‌تواند فرصتي براي جبران ناكامي‌هاي اخير باشد. با اين وجود اما نمي‌توان اين مهم را ناديده گرفت كه استقلال بعد از پيروزي پرگل در دربي و پيش از آن پلي‌آف ليگ قهرمانان، حالا انگيزه‌هاي بيشتري براي ادامه راه موفقيت‌آميزي كه در پيش گرفته دارد، خصوصاً اينكه پيروزي‌هاي اخير اين تيم در ليگ شرايطي را به وجود آورده كه ديگر بايد ياران منصوريان را هم در زمره مدعيان اين فصل ليگ برتر براي كسب عنوان قهرماني قرار دهيم. تيمي كه به‌رغم نيم‌فصل اول و وجود مشكلاتي كه در خصوص عدم خريدهاي زمستاني با آن مواجه شده بود، ‌توانسته طي هفته‌هاي اخير حق خود را با جوانانش از بازي‌هاي ليگ بگيرد و بار ديگر در چهره يك مدعي ظاهر شود. با اين وجود اما بازي در اصفهان، كار چندان آساني نيست. خصوصاً كه ذوبي‌ها نيز انگيزه‌هاي زيادي براي كسب سه امتياز اين بازي خانگي دارند، اما شايد مهم‌ترين مسئله استقلال در اين بازي محروميت رحمتي باشد. گلر اول اين تيم كه به دليل حاشيه‌هايي كه در دربي داشت و دريافت دو كارت زرد در جريان بازي‌، اعمال محروميت‌هاي تعليقي قبل و يك جلسه محروميتي كه كميته انضباطي براي او در نظر گرفته، ‌در چهار بازي نمي‌تواند استقلال را همراهي كند كه اولين آن بازي با ذوبي‌هاي اصفهان است. حالا منصوريان بايد بعد از چهار برد متوالي، به دليل محروميت رابسون مدافع برزيلي و رحمتي، ‌خط دفاع و دروازه تيمش را به اجبار تغيير دهد. تغييراتي كه بايد ديد به ضرر اين تيم تمام مي‌شود يا نه.
   
روز سرنوشت
بازي خانگي برابر سپاهان فرصتي است براي برانكو تا ضمن جبران شكست در دربي، ‌بار ديگر توانايي‌هاي مربيگري خود را به معرض نمايش بگذارد. او تصورش را هم نمي‌كرد تيمش با سه گل مغلوب استقلال شود. آن هم وقتي كه خيلي زود برتري را از آن خود كرد. تيمي كه تا هفته بيستم تنها پنج گل خورده در كارنامه داشت، در يك بازي سه مرتبه دروازه‌اش باز مي‌شود تا دومين باخت اين فصل خود را نيز تجربه كند. باختي كه به‌زعم بسياري پرسپوليس براي رهايي از غرور به آن نياز داشت، اما بايد ديد بعد از اين شكست پرگل، برانكو مي‌تواند روند موفقيت‌هاي مدعي اصلي قهرماني اين فصل را ادامه دهد يا نه! اين تيم بازي بزرگ فصل را باخت و حالا ديگر فرصتي براي اشتباه ندارد. برانكو براي جبران، چندان هم دست پر نيست. غيبت كمال كاميابي‌نيا در دربي ضربه سختي به اين تيم زد و حالا پرسپوليس علاوه بر كاميابي‌نيا، سيدجلال حسيني، كاپيتان خود را نيز به دليل محروميت در اختيار ندارد و مجبور است تغييراتي در قلب دفاعي خود ايجاد كند. درست مثل زماني كه در رقابت‌هاي حذفي به مصاف قشقايي رفت. استفاده از ماهيني و ربيع‌خواه در آن بازي تجربه‌اي تلخ براي برانكو به همراه داشت، اما او شايد مجبور شود در بازي امروز كه ساعت 17:10 در آزادي برگزار مي‌شود بار ديگر از اين تركيب استفاده كند. كه در آن صورت بايد بازيكن ديگري را به جاي ماهيني به عنوان هافبك دفاعي به ميدان بفرستد. تغييراتي كه مي‌تواند بازيكن جديدي را براي نخستين بار روانه ميدان كند. بازيكني كه مي‌تواند شهاب كرمي باشد. در واقع برانكو در بازي با سپاهان شرايطي به مراتب سخت‌تر از دربي دارد و بايد تغييرات ناخواسته و اجباري زيادي در تركيب تيمش بدهد. ضمن اينكه بايد همزمان به فكر جبران هم باشد. البته سپاهاني‌ها هم شرايط چندان خوبي ندارند. دو باخت پي در پي، شكست سنگين برابر ماشين‌سازي قعرنشين و حاشيه‌هايي كه در اصفهان براي ويسي به وجود آمده اين تيم را تحت فشار زيادي قرار داده است.
   
سايربازي‌ها
در ساير بازي‌هاي امروز، فولاد ساعت 15 در غدير اهواز از گسترش فولاد تبريز پذيرايي مي‌كند.  در بازي‌هاي جمعه نيز تراكتورسازان تبريزي كه با شكست پرسپوليس در دربي، بار ديگر به قهرماني اميدوار شده‌اند، ساعت 14:30 به مهماني سياه‌جامگان خراسان مي‌روند.  نفتي‌هاي آبادان ساعت 16 از پديده مشهد پذيرايي مي‌كنند و در ديدار همزمان، صبا به مهماني سايپا مي‌رود.  نيم ساعت بعد از شروع اين دو‌بازي، نفت تهران در ساعت 16:30 در تبريز به‌مصاف ماشين‌سازي مي‌رود.
در اولين بازي اين هفته بعد از ظهر سه‌شنبه پيكان 4بر3 استقلال خوزستان را شكست داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار