کد خبر: 838932
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
رئيس پليس راهور ناجا با اعلام اينكه ۵۰‌درصد فوتي‌هاي حوادث ترافيكي در مسير بيمارستان يا هنگام درمان جان خود را از دست مي‌دهند، گفت: ۷۳ درصد جان‌باختگان حوادث ترافيكي مربوط به خارج از شهرهاست.
سردار تقي مهري، صبح ديروز در ششمين گردهمايي بين‌المللي «ايمني راه» و سيزدهمين گردهمايي بين‌المللي «نورو تروما» با اعلام اينكه در سال ۸۴ بيش از ۲۷ هزار نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست داده‌اند، افزود: در پايان سال ۹۴ اين عدد به ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر كاهش يافت كه نشان از عزم و اراده در كشور براي كاهش تلفات حوادث ترافيكي دارد.
وي با بيان اينكه بستن كمربند ايمني در دهه ۸۰ رعايت شد و امروز به عنوان يك رفتار خوب ترافيكي تلقي مي‌شود، افزود: بيش از ۹۰ درصد رانندگان ما در حال حاضر كمربند ايمني را مي‌بندند، اما هنوز بستن كمربند ايمني براي سرنشينان نيازمند كار بيشتر است.  سردار مهري با اعلام اينكه قريب به ۱۹ ميليون خودرو و حدود ۱۲ ميليون موتورسيكلت در كشور وجود دارد، افزود: قريب به ۲۲ تا ۲۵ ميليون راننده فعال در كشور داريم كه عدد بزرگي است.

وي با اشاره به سه عامل مهم راه، خودرو و رفتار راننده در وقوع تصادفات ترافيكي اظهار داشت: استانداردهاي خودرو بهتر شده اما باز هم بايد براي ارتقاي كيفيت خودروها تلاش كنيم.
رئيس پليس راهور ناجا با اعلام اينكه ۲۱۷ هزار كيلومتر جاده در كشور داريم كه بيش از ۱۱۰‌كيلومتر آن، جاده روستايي است، افزود: بيش از ۴۵۰ هزار كيلومتر معابر شهري داريم كه حدود ۱۰ هزار كيلومتر آن در تهران ايجاد شده است.
سردار مهري با اعلام اينكه ۷۳ درصد جان‌باختگان حوادث ترافيكي مربوط به خارج از شهرهاست، گفت: در ۹ ماهه امسال 5 هزار و 300 فقره تصادف فوتي رخ داده كه در اين حوادث بيش از ۱۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.  وي با اشاره به اقداماتي كه براي ايمني جاده‌ها و كنترل حوادث ترافيكي انجام شده است، گفت: در حال حاضر حدود هزار دوربين فعال در جاده‌ها داريم كه قرار است تا سال آينده به هزار و 800 دوربين افزايش يابد.   رئيس پليس راهور ناجا با اعلام اينكه ۵۱ درصد كساني كه در تصادفات فوت كرده‌اند در سنين ۲۱ تا ۵۰ سال بوده‌اند، تأكيد كرد: پليس با بهره‌گيري و استفاده از تجربيات جهاني، به دنبال مديريت سوانح ترافيكي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار