کد خبر: 838927
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
دو مجرم سابقه‌دار كه در جريان دو حادثه جداگانه دو مأمور پليس را به قتل رسانده بودند، سحرگاه ديروز در زندان رجايي شهر قصاص شدند.
دو مجرم سابقه‌دار كه در جريان دو حادثه جداگانه دو مأمور پليس را به قتل رسانده بودند، سحرگاه ديروز در زندان رجايي شهر قصاص شدند. چهار قاتل ديگر نیز كه در حادثه‌هاي جداگانه مرتكب قتل شده بودند با تلاش قاضي شهرياري سرپرست دادسراي امور جنايي تهران مهلت گرفتند و به سلول‌هاي خود بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ما، نخستين قاتل پليس كه سحرگاه روز گذشته با چوبه دار قصاص شد، يوسف نام داشت. متهم كه از سارقان سابقه‌دار بود هشتم آذر ماه سال 1389 با خودروي بليزر دو مأمور پليس را زير گرفت كه در جريان آن گروهبان ابوالفضل رستم‌زاده به شدت مجروح و در بيمارستان فوت كرد.
  
آغاز ماجرا
روز هشتم آذر ماه سال 89 بود كه مأموران پليس پايتخت از زير گرفتن دو مأمور يگان امداد با خودروي بليزري در يكي از خيابان‌هاي جنوبي تهران با خبر و راهي محل شدند. بررسي‌ها نشان داد دو مأمور يگان امداد تهران در خيابان 45 متري زرند به خودروي بليزري بادو سرنشين مشكوك مي‌شوند و دستور ايست مي‌دهند كه در ادامه پس از متوقف كردن خودروي بليزر يكي از سرنشينان را بازداشت مي‌كنند اما راننده با خودرو موفق به فرار مي‌شود. پس از اين دو مأمور متهم را به داخل ون منتقل مي‌كنند و براي دستگيري متهم فراري از مركز درخواست نيروي كمكي مي‌كنند. در حالي كه هنوز مأموران كمكي نرسيده بودند، متهمان با تماس به تلفن همدست خود به مأموران براي آزادي متهم پيشنهاد رشوه مي‌دهند كه مأموران قبول نمي‌كنند. لحظاتي بعد در حالي كه دو مأمور منتظر نيروي كمكي بودند خودروي بليزر ديگري با چهار سرنشين به مأموران نزديك مي‌شود و ضمن زير گرفتن دو مأمور يگان امداد و خلع سلاح كردن آنها همدست خود را فراری مي‌دهند.

همزمان با انتقال دو مأمور زخمي به بيمارستان تيمي از كارآگاهان زبده تحقيقات براي شناسايي عاملان اين حادثه را آغاز كردند. بررسي‌ها حكايت از آن داشت متهمان كه باند سارقان حرفه‌اي هستند پس از حادثه با جا گذاشتن دو دستگاه خودروي بليزر سوار بر وانت شورلت به سمت ميدان فتح گريخته و در ادامه با سرقت خودروي پژو 206 از محل متواري شده‌اند.
 در شرايطي كه عمليات رديابي و تعقيب پنج متهم در دستور كار مأموران قرار گرفته بود، خبر رسيد يكي از همكاران مجروح آنان به نام گروهبان يكم ابوالفضل رستم‌زاده جان خود را از دست داده است و ديگر مأمور هم در كما به سر مي‌برد. با اعلام خبر شهادت مأمور پليس به دست سارقان خشن پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و كارآگاهان براي شناسايي متهمان دست به تحقيقات تخصصي زدند.
كارآگاهان درادامه عمليات دستگيري متهمان دريافتند پنج متهم فراري خودروي پژو 206 را به خاطر تركيدن لاستيكش در جاده كرج جا گذاشته و از محل با خودروي ديگري گريخته‌اند. لاستيك اين خودرو به علت سرعت زياد تركيده بود و متهمان با جا گذاشتن آن با پاي پياده فراري شده‌اند. مأموران با انگشت‌نگاري از داخل خودروي 206 نخستين سرنخ را از مهاجمان به دست آوردند و متوجه شدند اثر انگشت بر جاي مانده از يكي از متهمان با اثر انگشت مجرمي سابقه‌دار به نام يوسف كه بارها به خاطر جرايم گوناگون دستگير شده است، مطابقت دارد. بررسي‌ها نشان داد عاملان حادثه باند سارقان سابقه‌دار و حرفه‌اي هستند كه مدتي است از كارگاه‌ها و مغازه‌هاي حاشيه شهر سرقت مي‌كنند. در نهايت مأموران مخفيگاه متهمان را در خرمدشت كرج شناسايي و اعضاي باند را كه 12 نفر بودند يكي پس از ديگري دستگيركردند.
 در جريان بازجويي از پنج مرد 30 تا 35 ساله‌اي كه روز هشتم آذر با مأموران درگير شده بودند، معلوم شد راننده خودروي مرگ «يوسف م.» است و پدر وي با نام «يعقوب» به عنوان هماهنگ‌كننده تيم عمل مي‌كرده است. متهم در بازجويي‌ها به قتل مأمور پليس اعتراف كرد تا اينكه سحرگاه ديروز قصاص شد.
   
قصاص ناصر سوزوكي به جرم قتل مأمور پليس
دومين متهم كه سحرگاه ديروز به دار مجازات آويخته شد، سارقه سابقه‌داري معروف به ناصر سوزوكي بود .  مردادماه سال 90 بود كه استوار رجب‌پور از مأموران پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، چهار دزد سابقه‌دار را سوار يك تاكسي كرد تا آنها را از دادسراي جنايي به بازداشتگاه پايگاه دوم آگاهي منتقل كند.  چهار سارق حرفه‌اي در نزديكي پايگاه دوم در حوالي خيابان آزادي به استوار رجب‌پور حمله كردند و با ضربات متعدد، راننده و مأمور پليس را از ماشين به بيرون انداختند. اين در حالي بود كه مأمور پليس پيش از پرت شدن به بيرون، دستگيره در را محكم گرفته بود و سعي مي‌كرد مانع فرار متهمان شود كه ناصر خودش را پشت فرمان تاكسي رساند و با سرعت زياد شروع به حركت كرد و مأمور پليس را به در و ديوار كوبيد و او را به شهادت رساند.
پس از اين حادثه مأموران متهمان را بازداشت كردند و ناصر به قتل مأمور پليس اعتراف كرد.
وي پس از تحقيقات تكميلي و گرفتن استيذان حكمش سحرگاه ديروز با چوبه دار قصاص شد.
سحرگاه ديروز چهار قاتل ديگر هم پاي چوبه دار حاضر شدند كه با تلاش‌هاي قاضي شهرياري سرپرست دادسراي جنايي تهران موفق به گرفتن مهلت شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار