کد خبر: 838903
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
اين يك حقيقت در طبيعت است كه يك مكالمه تكي مي‌تواند از روش‌هاي مختلف تفسير شود...
  مترجم: عليرضا ثابت

اين يك حقيقت در طبيعت است كه يك مكالمه تكي مي‌تواند از روش‌هاي مختلف تفسير شود. براي افرادي با استرس يا شرايطي مانند اسپرگر، مي‌تواند شرايط اجتماعي را بسيار تنش زا كند. ولي اگر يك راه عيني‌تر براي اندازه‌گيري و درك برهم‌كنش‌هايمان وجود مي‌داشت چه؟
محققان از آزمايشگاه هوش مصنوعي و علم كامپيوتر (MIT CSAIL) و مؤسسه مهندسي پزشكي و علوم (IMES) مي‌گويند كه به يك راه‌حل بالقوه نزديك‌تر شده‌اند: يك سيستم پوشيدني با هوش مصنوعي كه مي‌تواند پيش‌بيني كند آيا يك مكالمه شاد است يا غمگين، يا مبتني بر حالت طبيعي طرح صحبت كردن فرد و اعضاي حياتي بدن هست يا نه.
محققان مي‌گويند عملكرد سيستم بعداً با داشتن چند نفر در يك مكالمه كه از آن در ساعت‌هاي هوشمندشان استفاده مي‌كنند اصلاح خواهد شد، اين ساعت‌ها مي‌توانند داده‌هاي بيشتر براي آناليز توسط الگوريتم‌ها توليد كنند. تيم تحقيقاتي علاقه‌مند است اشاره كند كه سيستم را به صورتي توسعه داده‌اند كه كاملاً شخصي باشد: الگوريتم فقط به طور منطقه‌اي در دستگاه كاربر عمل مي‌كند تا از اطلاعات شخصي حفاظت كند.
در حقيقت، نتايج الگوريتم با آن چيزي كه ما انسان‌ها انتظار مشاهده‌اش را داريم مطابقت خوبي دارد. براي مثال، مكث‌هاي طولاني و تن آوازي يكنواخت در مكالمه‌هاي غمگين‌تر وجود دارد، در حالي كه طرح متنوع صحبت كه انرژي بيشتري دارند با مكالمات شادتر همراه هستند. از لحاظ زبان بدن، مكالمات غمگين‌تر همچنين با بي‌قراري‌هاي قلبي و عروقي و حالت‌هايي مانند اينكه يك نفر دستش را روي صورتش بگذارد همراه است.
به طور ميانگين، مدل توانست با فاصله 5 ثانيه خلق و خوي‌ها را طبقه‌بندي كند كه دقتش 18 درصد از شانس بالاتر و 7/5 درصد از رويكرد‌هاي موجود بهتر بود.
الگوريتم هنوز به اندازه كافي براي به كارگيري در آموزش‌هاي اجتماعي قابل اعتماد نيست، ولي الهاني مي‌گويد كه آنها فعالانه به سمت هدف كار مي‌كنند. براي كارهاي بعدي تيم برنامه دارد كه داده‌ها را در يك مقياس بزرگ‌تر جمع‌آوري كند، به طور بالقوه با استفاده از ابزارهاي تجاري مانند ساعت اپل3 كه به آنها اجازه مي‌دهد اين سيستم را راحت‌تر اجرا كنند.
الهاني مي‌گويد: « قدم بعدي ما اصلاح جزئيات احساسي الگوريتم است تا در تشخيص لحظات خسته‌كننده، تنش‌زا و هيجان‌انگيز دقيق‌تر شود، به جاي اينكه فقط برهم كنش‌ها را با عناوين مثبت و منفي مشخص كند. ايجاد تكنولوژي كه بتواند نبض احساسات انسان را بگيرد اين قابليت را دارد كه به ميزان زيادي چگونگي ارتباط ما را با ديگران بهبود بخشد.»
 منبع: ساينس ديلي

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر