کد خبر: 838886
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی:
معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به سند چشم‌انداز 20ساله نظام و برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش گرشگران ورودی به کشور گفت: «افزایش پنج‌برابری گردشگران خارجی نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.»

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیدهادی قره‌سید رومیانی با بیان این مطلب در اولین کمیسیون فنی و حقوقی سومین نشست شورای‌عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که صبح امروز چهارشنبه 27 بهمن‌ماه در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد افزود: «نشست شورای‌عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با توجه به ظرفیتی که دارد درحقیقت یک هیئت دولت کوچک است».

او گفت: «با توجه به سیاست‌های کلی نظام و سند چشم‌انداز 20ساله کشور باید پیگیر یک روند اجرایی و عملیاتی باشیم تا بتوانیم به اهداف و چشم‌اندازهای خود دست یابیم.»

رومیانی افزود: «یکی از موضوعاتی که در سند چشم‌انداز به آن اشاره شده، افزایش گردشگران خارجی است که دولت نیز در این باره برنامه‌ریزی و تلاش‌های مناسبی دارد».

او گفت: «ما درصدد افزایش پنج‌برابری ورود گردشگران خارجی هستیم، اما باید توجه کرد که این مهم نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف است».

 

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به اهمیت بخش خصوصی خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه اهداف و فعالیت‌ها شد.

او همچنین به نقش هنرمندان در این باره اشاره کرد و گفت: «برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از ظرفیت هنرمندان در توسعه اهداف و چشم‌اندازها یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.»

رومیانی افزود: «استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی می‌تواند رنکینگ ما را در سطح بین‌الملل افزایش دهد و در این میان توجه به شهرهای جهانی صنایع‌دستی در ایران و استفاده از ظرفیت این شهرها می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.»

او خطاب به اعضای حاضر در این جلسه خاطرنشان کرد: «شما اساس و پایه شورای‌عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستید و سازمان میراث‌فرهنگی از توان تخصصی شما استقبال و استفاده می‌کند».

در در اولین کمیسیون فنی و حقوقی سومین نشست شورای‌عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز 5 دستور جلسه بررسی می‌شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار