کد خبر: 838880
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
اولین مرکزتوانبخشی شبانه روزی معلولین جسمی-حرکتی استان گلستان باحضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درشهرستان گنبد کاووس افتتاح وراه اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی استان درآئین افتتاح این مرکزگفت: این مرکزتوانبخشی غیردولتی با اعتباری بالغ بر3 میلیارد ریال ،به عنوان نخستین مرکزشبانه روزی معلولین جسمی -حرکتی در استان گلستان راه اندازی می شود.

ابراهیم غفاری بابیان اینکه ظرفیت اسمی این مرکز50نفرمعلول جسمی –حرکتی می باشد افزود: سازمان بهزیستی به ازای 33 نفرازاین معلولان، مبلغ 168میلیون و 300هزار ریال بصورت ماهیانه به این مرکز یارانه پرداخت می کند .

وی بااشاره به خدمات این مراکز شبانه‌روزی به معلولان شامل خدمات بهداشتی، مراقبتی، درمانی و توانبخشی گفت: در حال حاضر این مرکزتنها مرکز فعال شبانه‌روزی معلولین جسمی –حرکتی در سطح استان است و11مرکز توانبخشی معلولین جسمی –حرکتی دیگر نیز وجوددارد که بصورت روزانه خدمات توانبخشی وآموزشی ارائه می دهند که 2مرکز آن درشهرستان گنبدمستقراست.

غفاري درادامه افزود: رویکرد سازمان بهزیستی طی سالهای اخیر تغییر نموده است و به دنبال این هستیم که مراکز شبانه‌روزی را به سمت روزانه سوق دهیم چراکه علاوه بر موضوع تحکیم بنیان خانواده و خدماتی که خانواده‌ها به معلول می‌دهند، در کنار آن خدمات روحی و روانی به این افراد در کانون گرم خانواده ها نیز وجود دارد.

غفاری درخصوص تعداد معلولین مراکزتوانبخشی روزانه جسمی –حرکتی یادآور شد:550نفرمعلول جسمی -حرکتی در 11 مرکز روزانه خدمات توانبخشی وآموزشی دریافت می کنند که سازمان بهزیستی برای 363نفر ازاین عزیزان بیش از یک میلیاردو 234میلیون ریال بصورت ماهیانه، یارانه پرداخت میکند،بعبارتی دیگر ، سازمان بهزیستی به ازای هر نفرازاین معلولین ماهیانه مبلغ 3میلیون 400هزار ریال یارانه به مراکز پرداخت میکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار