کد خبر: 838874
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه عملیات بازیافت کشتی طبق مصوبات کارگروه ویژه ذیل کارگروه سواحل در دریای خزر و خلیج فارس ممنوع اعلام شده است گفت: سازمان محیط زیست در مقابل فشار متقاضیان این صنعت تسلیم نمی‌شود.

پروین فرشچی با اشاره به عدم صدور مجوز زیست محیطی فولاد آنامیس، اظهار داشت: تامین بخش اعظمی از مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه بر مبنای اوراق‌سازی و بازیافت کشتی پیش بینی شده است.

وي افزود: طبق مصوبه کارگروه ویژه ذیل کارگروه سواحل، بازیافت کشتی در دریای خزر و خلیج فارس به دلیل بالابودن آلودگی زیستی بالای این صنعت ممنوع اعلام شده است.

معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه صنعت بازیافت کشتی یکی از کثیف‌ترین و البته اقتصادی‌ترین صنایع دنیاست تصریح کرد: در دنیا تنها 7کشور در این حوزه فعالیت دارند که عمده این کشور‌ها را کشورهای فقیری که مسئله محیط زیست اولویت اول آنان محسوب نمی شود، تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست در هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شود و محیط زیست را فدای خواسته عده‌ای خاص نمی‌کند گفت: البته اگر زمانی کشور این صنعت را به عنوان منافع ملی خود تشخیص دهد، پیگیری‌های لازم جهت اجرای طرح با رعایت کامل مقررات صورت می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار